Kruche ciasteczka z okazji Dnia Mężczyzny - wzorzyste ciacha dla moich chłopaków :)


10 marca to Dzień Mężczyzny. Ja mam w domu aż trzech! 😉 W tym niemowlaka. Dla moich mężczyzn, przygotowałam pyszne kruche ciasteczka (z wiadomych przyczyn, Niki ich nie spróbuje 😉) z iście męskimi wzorkami - pojazdami. Pomaganie w kuchni, szczególnie pieczenie, to jedno z ulubionych zajęć Tośka. Tak więc gdy tylko usłyszał, że mama będzie piekła ciasteczka, od razu zakasał rękawy. Do ciasteczek wykorzystaliśmy mały drewniany wałeczek grawerowany do ciasta, który znaleźliśmy w sklepie Happy Brand TUTAJ


Wałeczek wycina wspaniałe wzorki. Tosiek to wielki miłośnik środków transportu, dlatego mój wybór padł na wałeczek - ZABAWKI, który wytłacza na cieście wyraźne kształty pojazdów: auta, statek, helikopter, rakietę, a nawet czołg! Nasze ciasteczka smakowały wyśmienicie, a do tego miały wyjątkową prezentację! 😉 Jeśli lubicie kreatywną kuchnię, polecam zajrzeć na stronkę. Oprócz wałeczków, które wycinają różne kształty, znajdziecie wiele okolicznościowych dekoracji oraz ciekawych pomysłów na prezent. A teraz wróćmy do ciasteczek. Chcielibyśmy podzielić się z Wami naszym przepisem. Warto wypróbować i to nie tylko w Dzień Mężczyzny! 😉

Składniki:

- 2 szklanki mąki
- 1/2 szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka cukru waniliowego
- 2 całe jajka + 2 surowe żółtka
- 1 kostka masła
- 2 łyżki kakao
- ewentualnie ulubiony aromat do ciasta

Dodatkowo:

- szklanka i foremki do wycinania ciastek
- papier do pieczenia




 Wykonanie:

Do miski przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia. Dodajemy cukier, cukier waniliowy, pokrojone w kostkę masło, wbijamy jajka i dodajemy żółtka. Możemy dodać aromat, np. pomarańczowy. Ciasto zagniatamy i dzielimy na dwie części. 



Do drugiej dodajemy kakao i ugniatamy.


Ciasto jasne i ciemne wkładamy do woreczków i chowamy na ok. 30 minut do lodówki. Po tym czasie rozwałkowujemy na stolnicy obsypanej mąką. Na początku zwykłym, gładkim wałkiem, a następnie wałkiem z grawerem, wytłaczamy wzorki. Z ciasta za pomocą szklanki lub foremek, wycinamy ciastka. 



Ciastka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 st. przez ok. 8-10 minut.  




Wystudzone możemy posypać cukrem pudrem, ale i bez niego są pyszne. 😋

Polecam!

😊

Komentarze

  1. Ale ekstra ciacha.
    Chętnie skirzyskor z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele razy widziałam takie wałeczki i zastanawiałam się, czy po upieczeniu widać dobrze wzór. Teraz już wiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja i moja córcia często robimy kruche ciastka :D
    uwielbiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam takich domowych ciasteczek. Chętnie bym takie upiekła

    OdpowiedzUsuń
  5. O, zaraz je zrobię, dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki wałek! Muszę sobie taki sprawić.

    OdpowiedzUsuń
  7. AGI.MS - Blog o butach i podróżach10 marca 2019 20:08

    Jakie pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. proszę wysłać te ciasteczka do mnie, bo aż mi ślinka leci na ich widok :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Och co za wałek ! Uroczy jest :D Z resztą tak samo jak te ciasteczka :) Gratuluję !

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasteczka na pewno przygotowane z miłością i od serca :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają bardzo apetycznie, ale mnie najbardziej zachwycił jednak wałek :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz