BABECZKI DLA DRUGIEJ POŁÓWECZKI, PYSZNE MUFFINKI WALENTYNKOWE W KSZTAŁCIE SERDUSZEK


Dzisiaj Walentynki, Święto Zakochanych. Z tej okazji, przygotowałam słodkie co nieco dla moich kochanych chłopaków 😍, a są to babeczki w kształcie serduszek!


Do ich przygotowania potrzebowałam:

- 2 szkl. mąki 
- 1/2 szkl. cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczyptę soli
- 1 szkl. jogurtu naturalnego (ewentualnie mleka 2%)
- 1/2 szkl. płynnego oleju kokosowego
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- 3 jajka 


Lukier:

- 1/2 szkl cukru pudru
- 2 łyżki soku z cytryny
 
Dodatkowo:

- dżem truskawkowy
- kolorowa posypka

- foremki sylikonowe w kształcie serc
  
Wykonanie:

 
Piekarnik nagrzewam do 180 st. C. Do miski przesiewam mąkę, dodaję cukier i resztę sypkich składników. Mieszam. Wlewam jogurt, dodaję jajka, olej oraz ekstrakt waniliowy. Wszystko mieszam. Nie robię tego dokładnie, chodzi tylko o to, aby składniki połączyły się ze sobą.


Na dno każdej foremki wykładam łyżkę ciasta, na to łyżeczkę dżemu, który przykrywam kolejną porcją ciasta. Wszystkie foremki wypełniam do 3/4 wysokości.


Babeczki układam na blaszce, którą wstawiam do piekarnika. Piekę ok 25-30 minut.

Po upieczeniu, studzę moje muffinki i zabieram się za lukier. 
 

Lukier: z podanych składników ucieram lukier. Jeśli jest za gęsty, dodaję jeszcze trochę soku, jeśli za rzadki - cukru pudru. 

Tak przygotowanym lukrem, dekoruję moje serduszka <3

 

Na końcu, dekoruję kolorową posypką.

I gotowe!


Zostało mi trochę ciasta, więc zrobiłam też muffinki w  innym kształcie. Do tego celu wykorzystałam foremki  - kwiatki. Do tego ciasta dodałam 1 łyżkę kakao.



Zachęcam do wypróbowania mojego przepisu!
Mąż z synkiem się zajadają ;)

Smacznego!

Komentarze

  1. Oj, kochana, narobiłaś mi apetytu.
    Chyba dziś je zrobię, bo akurat mam ochotę na coś słodkiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od razu widać że to prezent od serca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach co za pokusa - mufinki bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne te babeczki w kształcie serduszek :) Podoba mi się w przepisie użycie jogurtu naturalnego, są przez to ciut lżejsze i mniej kaloryczne :) Bardzo fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię mufinki, tylko nieco mniej ozdobne, ale na te okazję te nadają sie wyśmienicie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł na takie serduszkowe babeczki. Zapiszę przepis sobie

    OdpowiedzUsuń
  7. Sam, rozglądam się obecnie za czymś dla swojej dziewczyny (zależy mi na skromnym upominku z okazji imienin). Jak myślisz, co powinienem jej podarować? Zastanawiam się nad jakimś produktem znajdującym się w ofercie https://prezent.pakamera.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł. A gdzie kupiłaś takie foremki w kształcie serduszek? MagdaM

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja już sobie nie wyobrażam żeby coś takie dla swojej ukochanej gotować....nie umiem...zamiast tego daję dla niej kartę
    https://giftmall.pl/on/karta-podarunkowa-dla-kobiety i jest zadowolona.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz