CZEKOLADOWNIK, czyli ciekawy pomysł na zapakownie czekolady: DIY


Czekolada, to bardzo częsta forma drobnego podarunku. Jednak podarowanie tabliczki samej w sobie, jest średnie. W papier ozdobny się jej raczej nie pakuje, a kupowanie specjalnie dla niej torebeczki, też jest jak dla mnie nieciekawe. Jest jednak bardzo fajny sposób, aby nadać czekoladzie wyjątkowej oprawy. Czymś takim jest czekoladownik

Jest to ręcznie wykonane pudełko, dzięki któremu słodycz nabiera zupełnie nowego wyglądu i charakteru. Oprócz samej czekolady, do takiego czekoladownika możemy włożyć jakiś drobiazg, np. kupon rabatowy, karnet, liścik, życzenia czy nawet banknot. Wystarczy tylko zrobić na nie niewielką kieszonkę.

Takie czekoladowniki możecie wręczyć bliskim z okazji Mikołejek lub Świąt Bożego Narodzenia, ale także urodziny, imieniny, Dzień Babci, Dzień Matki, Dzień Dziecka, jako podziękowanie na zakończenie roku szkolnego dziecka itp. Wystarczy je tylko odpowiednio ozdobić 😉


Do wykonania czekoladownika
będziemy potrzebować:

- bloku technicznego A3
- nożyczek
- kleju, taśmy dwustronnej
- taśmy 3d 
- ołówka
- linijki
- niepiszącego długopisu lub kości do bigowania 
- papieru do scrapbookingu
- ew.gotowych życzeń wydrukowanych 
- elementów ozdobnych: papierowych kwiatów, naklejek, koralików, drewnianych ozdóbek, wstążeczek i co tam będziecie mieć pod ręką


W internecie można znaleźć wiele instrukcji na wykonanie czekoladownika. Jednak wszystkie wymiary najczęściej mierzone są w calach. Ja niestety nie posiadam tablicy do bigowania. Musiała mi wystarczyć linijka, ołówek oraz niepiszący długopis, którym rysowałam linię do zgięć. Ja posługiwałam się centymetrami, więc musiałam sobie wszystko dokładnie wymierzyć. 

Swoją pracę, zaczęłam od okładki. Nie będę zbyt wiele pisać. Myślę, że zdjęcia są czytelne i nie będzie problemów "technicznych", jeśli chodzi o wykonanie czekoladownika. Gdyby jednak coś było niejasne, śmiało pytajcie w komentarzach 😉


Okładka czekoladownika: wymiary


Okładka czekoladownika: wymiary


Teraz robię kieszonkę na czekoladę. I tak naprawdę teraz to kwestia indywidualna, jak ma ona wyglądać. Może ona być mniejsza lub większa, z możliwością wsuwania czekolady od góry lub z boku. Ja wolę ją wkładać z góry.
Kieszonka na czekoladę; wymiary

Zaznaczam miejsca do zaginania 2x po 1 cm

Robię linię rysując je niepiszącym długopisem.



Odcinam dolne części...

...zaginam do środka tworząc kieszonkę. Zagięcia te przykleję do wewnętrznej strony czekoladownika.
Kieszonka na czekoladę (od wewnątrz)
MNIEJSZA

Kieszonka na czekoladę: zewnętrzna strona
MNIEJSZA

Większa kieszeń

Kieszonka na czekoladę: wewnętrzna strona
WIĘKSZA
Kieszonka na czekoladę: zewnętrzna strona
WIĘKSZA

Sprawdzam, czy kieszonka pasuje do okładki.


Gdy wszystko jest ok, na bazę okładki przyklejam wstążkę,  na którą zawiążę czekoladownik.


Zaczynam oklejać moje pudełko na czekoladę...


i ozdabiać według uznania...

Tuszuję brzegi pudełka oraz papieru ozdobnego

Mój czekoladownik jest gotowy
i prezentuje się tak:

Okładka
Środek



Myślę, że czekoladownik, to bardzo ciekawa forma opakowania czekolady. Może spróbujecie wykonać podobny i podarować komuś tak przybraną czekoladę z okazji Mikołajek?

Komentarze

  1. To jest piękne. I super jest to, że masz takie zdolności plastyczne. Wyszło pięknie, naprawdę. Długo zajęło Ci zrobienie tego cuda?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne. Wygląda jak kartka z życzeniami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, może posłużyć za kartkę z życzeniami z czekoladą :)

      Usuń
  3. Ale Ci to ładnie wyszło!! przyznaję, myślałam, że to "kupne". Aż potem szkoda wyrzucać ;) W sumie można "podać dalej" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Hi hi :) można podać dalej lub zostawić sobie na pamiątkę :)

      Usuń
  4. Jej jak ladnła Ci to wysslo! Jestem pod ogromnym wrażeniem ze masz takie zdolności manualne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Rękodzieło to moje hobby. :)

      Usuń
  5. Bardzo fajny pomysł z takim pudełkiem na czekoladę

    OdpowiedzUsuń
  6. PieknP wykonanie. A pomysł świetny.

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest piękne💛👌Ale sama w życiu bym czegoś takiego nie wykonała 😂
    Gratuluję więc pomysłu i zdolności 👍💪

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz