Pomysł na mikołajakowy lub świąteczny prezent dla dziecka: Puzzle obserwacyjne. Zwierzęta leśne 4+, od Kapitana Nauki


Od zawsze uwielbiałam układać puzzle. W moim domu od pudełek wypełnionych przeróżnymi układankami, uginały się półki. Puzzle lubimy także wspólnie układać z Tosiaczkiem. Dzisiaj chciałabym pokazać Wam najnowszą serię puzzli (Kapitania Nauka), które w te święta synek znajdzie pod choinką. Są to puzzle obserwacyjne. Dla Tośka wybrałam Zwierzęta leśne (wiek 4+), jednak do wyboru są także puzzle zatytułowane: Pojazdy (6+), Rycerze (6+), W domu (4+). Pokój synków urządzony jest w leśnym motywie przewodnim, dlatego pomyślałam, że ta układanka będzie wspaniale pasować, a pudełeczko będzie pięknie prezentowało się na półce. Poza tym bardzo lubimy leśne zwierzaki, więc myślę, że wybór jest jak najbardziej trafiony! 😊

 Jak już wspomniałam, puzzle będą prezentem świątecznym, dlatego chciałam sprawdzić je sama i pokazać Wam, jak się prezentują, no i czy warto je sprawić dziecku. Moja odpowiedź brzmi- WARTO!!! No, ale po kolei.

Zacznijmy od pudełka. Opakowanie gier, puzzli czy wszelkich pomocy i zabawek dla dzieci, jest dla mnie bardzo ważne. To, na co zwracam uwagę to: solidność wykonania, estetyka, ładna grafika, sposób otwierania. I od razu powiem, że to pudełko bardzo mi się spodobało. Jest wytrzymałe, podczas otwierania nie ma żadnych luzów, dlatego mam pewność, że gdy włożę tam puzzle, na pewno mi się z niego nie wysypią. Poza tym, elementy do układania są zamknięte na strunowy woreczek. 

Na obrazek składa się 54 dużych elementów, które są bezpieczne nawet dla 3-latków. Są one wykonane z naprawdę sztywnej tekturki i nie pogną się tak łatwo. Powierzchnia z obrazkiem, jest śliska. Po złączeniu wszystkich ze sobą, otrzymamy piękny i kolorowy obrazek, który widnieje na pudełku. Grafika naprawdę bardzo mi się podoba. Jest urocza, a zwierzaki wyglądają bardzo sympatycznie i myślę, że tak Tosiowi, jak i innym dzieciaczkom, obrazek się spodoba. Możemy dostrzec na nim m.in.: łosia, sarenkę, liski, jeże, bobry, wiewiórki, są też zajączki, ptaszki, no i mnóstwo roślinności. Piękny leśny klimacik 😊 Wokół głównego obrazka mamy białą ramkę, na której znalazły się "wyjęte" z niego elementy.

Układać puzzle możemy w oparciu o grafikę pudełka, ale nie tylko. Wewnątrz znajdziemy plakat XXL z taką samą ilustracją. Jeśli dziecko ma problemy z ułożeniem całej układanki patrząc na pudełko lub plakat, możemy najpierw obrazek położyć na blacie, a na nim dziecko może układać puzzle. Wtedy będzie mu łatwiej i na pewno przyjemniej bo wie, gdzie dany puzzel ma położyć. Musi tylko wytężyć wzrok i odnaleźć go wśród pozostałych elementów.

Dzięki temu, po ułożeniu puzzli, możemy się z dzieckiem pobawić w odnajdywanie ich i pokazanie na obrazku. To świetna zabawa, ale też ćwiczenie spostrzegawczości, dokładności, uwagi i koncentracji. Ponad to, układanie puzzli, to znakomite ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz manipuacji małych rączek. Gdy układamy puzzle razem z dzieckiem, uczymy je współpracy, a przede wszystkim, wspaniale spędzamy czas i zbliżamy się do siebie! To dobra okazja do wspólnej rozmowy czy rodzinnych żartów. 😉

Jestem tymi puzzlami wręcz oczarowana i jestem niemal na 100% pewna, że mój synek, gdy zobaczy je pod choinką, również będzie.

Jeśli Wasze pociechy lubią układać puzzle, gorąco polecam!

Myślę, że będą one fajnym pomysłem na prezent mikołajkowy lub świąteczny.












Puzzle obserwacyjne. Zwierzęta leśne 4+, możecie kupić

Dziękujemy
za egzemplarz


 

Komentarze

  1. Piękne puzzle.
    Ja takie właśnie lubię 😉.
    Znam wiele dzieci, którym te puzzle bardzo by się spodobały.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna bardzo fajna propozycja Kapitana Nauki :) My bardzo lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli coś jest od Kapitana Nauki to można brać w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Córka ma podobne ale z ogrodem. Są świetne, oprócz samego układanie, wyszukiwanie zajmuje dziecko na dobrą chwilkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry pomysł :) My w tym roku kupujemy maluchom jedne duży prezent... zawsze chciał mieć trampolinę do skakania. do sąsiadów w wakacje chodziły poskakać to uznaliśmy że im z exitsport kupimy żeby swoją miały. Jeszcze jakieś mniejsze zabawki włożę do paczki żeby pod choinką coś było. Szybko zleci zaraz będzie wiosna, ciepło się zrobi to już będą mogły sobie skakać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiamy układać puzzle. Tych jeszcze nie widziałam. Super grafiki. Dodaję do ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na prezent. Bardzo lubimy Kapitana Naukę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Puzzle i gry planszowe córka bardzo lubi. Ma starsze rodzeństwo i gra z nimi w Rach Ciach na przykład. Ostatnio ułożyli 500 elementowe puzzle. Delikatnie im pomogłam. Teraz wiszą na ścianie w salonie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz