Moja Pierwsza Książka. Ciało Człowieka, wyd. IBIS


 Tytuł: "CIAŁO CZŁOWIEKA"
Seria: Moja Pierwsza Książka
Tłumaczenie: Natalia Neldner
Ilustracje: Eleonora Barsotti
Wydawnictwo: IBIS
Marka: OMNIBUS
Oprawa: twarda
Liczba stron: 40


To ważne, aby dziecko potrafiło nazwać części swojego ciała. Już maluchy potrafią pokazać, gdzie lala ma włosy, a miś ucho. Potrafią też wskazać na sobie, gdzie mają nosek, a gdzie rączkę. To dla nich wspaniała zabawa poznawcza. Gdy Antoś był mały, również bawiliśmy się w ten sposób. Teraz części ciała pokazuje bez problemu. Ostatnio postanowiliśmy pójść o krok dalej i poczytać o ciele człowieka bardziej szczegółowo.

Na rynku dostępnych jest wiele książeczek na temat budowy ludzkiego organizmu. Niektóre skupiają się bardziej na ilustracjach, inne - na treści. Ja znalazłam taką, która zawiera w sobie i ciekawe, przystępne dziecku treści i kolorowe ilustracje obrazujące, to, co trzeba. Książka nosi tytuł "Ciało człowieka" i pochodzi z serii Moja Pierwsza Książka, Wydawnictwa IBIS. Tytuł serii jest dla nas jak najbardziej trafny, ponieważ w naszym przypadku, to rzeczywiście pierwsza książka na ten temat, która zawitała w naszej biblioteczce.😊




 Publikacja jest w twardej oprawie, pięknie ilustrowana, z wyraźnym, czytelnym tekstem. Duży rozmiar czcionki ułatwia czytanie i zachęca do lektury. Książka dostarcza dziecku podstawowych informacji, które dotyczą budowy oraz funkcjonowania ludzkiego ciała, zaczynając od komórek, poprzez różne układy (szkieletowy, krążenia, mięśniowy, oddechowy, pokarmowy, nerwowy, rozrodczy, moczowy). Ale to nie wszystko. Wewnątrz znajdziemy ciekawe informacje dotyczące uzębienia, prawidłowego odżywiania się, zmysłów, faz rozwoju człowieka, chorób, a nawet pierwszej pomocy!


 
 

Niebawem powitamy na świecie kolejne maleństwo. Wiele na ten temat z synkiem rozmawiamy. Antoś lubi dotykać mojego wypukłego brzuszka, a nawet mu śpiewać! Bardzo ucieszyłam się, gdy w książeczce znalazł się rozdział poświęcony ciąży oraz narodzinom. Dzięki ilustracjom, synek mógł przekonać się na własne oczy, że w brzuchu znajduje się malutkie dziecko (tak, jak u mamy) zanim pojawi się na świecie. Tam rośnie i się rozwija. A im bardziej rośnie maluszek, tym większy brzuszek ma mama. 😊 Synek przyglądał się obrazkom z dużym zainteresowaniem, po czym  delikatnie dotykał mojego brzuszka i coś po cichutku do niego szeptał 😉





Książka jest pięknie wydana. Myślę, że dla rodziców będzie wspaniałą pomocą w rozmowach z dzieckiem na temat tego, jak jesteśmy zbudowani. Publikacja zainteresuje przede wszystkim dzieci. Szczególnie te, których dziecięcym marzeniem jest zostać w przyszłości lekarzem czy pielęgniarką. Tak, wiem, dziecięce zainteresowania i marzenia zmieniają się jak w kalejdoskopie. Jednak podsuwając im taką literaturę... kto wie, może rzeczywiście to będzie początek ich wielkiej dorosłej kariery! 😊


 

Ja jestem nią zafascynowana! Bardzo żałuję, że za czasów mojego dzieciństwa nie było tak pięknie wydanych książeczek. Cieszę się tym bardziej, że moje dziecko ma okazję poznać takie publikacje 😊 




Moim zdaniem jest to wspaniała książka. Polecam ją bardzo serdecznie! Książka "Ciało Człowieka" jest dostępna >>TUTAJ<<




Za możliwość poznania publikacji
oraz jej recenzji,
dziękujemy



 

Komentarze

  1. Ciekawa książka :) kiedyś sama miałam podobną i myśle, że moim dzieciom też taką sprawię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne sa takie książeczki edukacyjne, też podobna kiedyś miałam 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna ta książka, muszę się za nią rozejrzeć

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna książeczka, moja trzylatka uwielbia takie pozycje. Czasem zadaje takie pytania, że nie wiadomo co odpowiedzieć tego typu ksiązeczki są wówczas wybawieniem. :-) Poszukam jej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mamy kilka takich książeczek edukacyjnych, chłopcy uwielbiają ciekawostki szczególnie te związany z ich własnym ciałem

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz