Mech Boby Fetta od Lego Star Wars

Wybór przedszkola - Czym kierowaliśmy się w wyborze przedszkola dla naszego dziecka?

Źródło: Pixaby

   Synek dostał się do przedszkola! Hurra! Bardzo się z tego powodu cieszymy. Mieliśmy trochę obaw, czy przejdziemy rekrutację, ponieważ dostanie się do przedszkola publicznego, to wcale nie jest taka prosta sprawa, a badzo zależało nam, aby synek chodził do takiej placówki. Tym bardziej, że w sierpniu przywitamy kolejne dziecko. 🙂 Antoś bardzo lubi dzieci, więc myślę, że świetnie sobie poradzi w nowym miejscu, polubi nowych kolegów i koleżanki.



  Od samego początku wiedzieliśmy, że jeśli poślemy młodego do przedszkola, będzie to przedszkole państwowe - tak postanowiliśmy i tego się trzymaliśmy. Więc gdy tylko ruszył nabór do przedszkoli od razu zaczęłam działać. Wybór przedszkoli w naszym mieście jest duży. Sama rejestracja nie stanowiła żadnego problemu. Mogliśmy wybrać maksymalnie 3 przedszkola, które nam odpowiadają. Tak też zrobiłam. My mieliśmy na uwadze konkretne przedszkole. Wcześniej, zanim zapisałam synka, oczywiście dokładnie przyjrzałam się każdemu z nich. Podczas spacerów TO konkretne przedszkole udało nam się zwiedzić. Mogliśmy również pobawić się na placu zabaw, które mieści się na jego terenie, co oceniłam na duży plus. 👍

 Na co jeszcze zwracaliśmy uwagę?

Priorytetem oczywiście było dobro naszego dziecka. Chcemy, aby przedszkole było miejscem, gdzie nasza pociecha będzie szczęśliwa, do którego będzie chodzić z uśmiechem na twarzy. Przede wszystkim aby było bezpieczne i abyśmy sami mieli poczucie, że nic mu nie grozi, będzie radosne, nauczy się wielu ciekawych i fajnych rzeczy.🙂


Lokalizacja

 Tak, miejsce i położenie przedszkola było dla mnie bardzo istotne. Zależało nam aby było jak najbliżej. Jazda z przedszkolakiem i maleństwem w wózku przez pół miasta autobusem (gdy np. mąż będzie w pracy), to żadna przyjemność. Tym bardziej, gdy w autobusie jest tłoczno, a na dworze pada deszcz. Tak się przecież może zdarzyć, prawda? Dlatego chciałam, aby droga do przedszkola była w miarę krótka i abyśmy mieli do niego blisko.

Bezpieczeństwo

Czy przedszkole jest ogrodzone z zewnątrz, ale też czy jest zadbane (wnętrze budynku i otoczenie). Czy w przedszkolu jest zamontowany monitoring, czy panie nauczycielki są przeszkolone w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Ponadto czy zwraca się uwagę na to, kto wchodzi na teren przedszkola, czy sprawdzane są personalia osób, które przychodzą odebrać dziecko, czy w razie wątpliwości wykonuje się telefon do rodzica, itp.

Kadra

Zrobiłam takie "małe rozeznanie" wśród znajomych, a nawet wśród mam, z którymi spotykałam się od czasu do czasu na placu zabaw. Pytałam o panie nauczycielki z przedszkoli, do których chodziły ich dzieci. Miałam to szczęście, że kilka z nich miało dzieci w przedszkolach, do których rozważałam posłać własne dziecko. Wysłuchałam ich opinii. Jak się okazało wszystkie panie pracujące w placówkach cieszyły się bardzo dobrą opinią rodziców, jak i sympatią ich dzieci. 😉

 
Posiłki

Z jakim kateringiem przedszkole współpracuje lub czy w przedszkolu funkcjonuje stołówka, jak wyglądają posiłki, czy dzieci mogą przynosić własne  posiłki (gdy zostają dłużej w przedszkolu) czy dla alergików, lub dzieci z konkretną dietą jest możliwość wyboru posiłku, jeśli tak, to czy wiąże to się z dodatkowymi kosztami. Na szczęście młody nie ma żadnych alergii ani specjalnych det, jednak z doświadczenia wiem, że takie sytuacje występują, dlatego warto o to pytać.

Wyposażenie

Czy mebelki są dostosowane do wzrostu dzieci (stoliki, krzesełka), jakie jest wyposażenie sali, jakie są zabawki (drewniane, plastikowe - przede wszystkim sprawne i bezpieczne!).Tego również byłam ciekawa.😉


Plac zabaw

Na terenie przedszkola mieści się świetnie wyposażony plac zabaw. Sprzęty są zadbane, bezpieczne, a co chwila pojawia się coś nowego. 🙂

Plan dnia (harmonogram) 


O której godzinie można/ trzeba przyprowadzić i odebrać dziecko, w jakich godzinach podawane są dzieciom posiłki, kiedy jest pora leżakowania, a kiedy rozpoczynają się zajęcia dodatkowe, te informacje zawarte są w harmonogramie dostępnym także dla rodziców.


Zajęcia dodatkowe, uroczystości

Sama przez jakiś czas pracowałam jako nauczyciel wychowania przedszkolnego, więc wiem jak to wygląda.  W grupach najmłodszych takimi zajęciami najczęściej są zajęcia ruchowe połączone z rytmiką, czy też język angielski. Teraz patrzę na to pod kątem rodzica, nie nauczyciela.🙂 Dowiedzieliśmy się też, że przedszkole organizuje wiele imprez rodzinnych, uroczystości i przedstawień (pasowanie na przedszkolaka, Jasełka, Święto Rodziny) oraz co było dla nas istotne - dni adaptacyjne. To tworzy świetną atmosferę, wzmacnia więzi rodzinne, ale też pozwala poznać się z innymi rodzicami i pracownikami przedszkola. 


  To chyba byłoby na tyle. Jeśli coś mi się przypomni, na pewno uzupelnie wpis. A Wy czym kierowaliście się wybierając przedszkole do którego zapisaliscie lubplanujecie zapisać Waszą pociechę?

Komentarze