Mech Boby Fetta od Lego Star Wars

"Poeci dla dzieci" - Seria 5 wspaniałych książek z wierszami od Wyd. IBIS



Wierszyki czytam Antosiowi bardzo często. Ostatnio naszą wielką sympatię zdobyły wiersze Jana Brzechwy, o których pisałam tutaj. Natomiast teraz na topie w naszym domu jest 5 książeczek z serii "Poeci dla dzieci", wydanych przez to samo Wydawnictwo IBIS.

 Od początku zależało mi na tym, aby moje dziecko miało kontakt z książką, m.in. polską literaturą dziecięcą. W końcu mamy się czym pochwalić. Wielu poetów napisało mnóstwo wspaniałych, mądrych wierszy i wierszyków dla najmłodszych. Warto przybliżać je swoim pociechom.

Jak wspomniałam, w skład serii "Poeci dla dzieci", wchodzi aż 5 wspaniałych tomików z wierszami poetów, które większość z nas na pewno zna. W gronie autorów znaleźli się: Danuta Wawiłow, Natalia Usenko (córka pani Wawiłow), Joanna Kulmowa, Józef Ratajczak oraz Ewa Szelburg - Zarembina.


Wszystkie książeczki są naprawdę piękne! Każda z nich ma twardą, przepięknie ilustrowaną oprawę. Natomiast ich wnętrza, po prostu zapiera dech! Każda ma innego ilustratora, a więc szata graficzna różni się, dzięki czemu publikacje nabierają nowego charakteru i cieszą oczy!

Naprawdę nie wiedziałam, którą książkę mam zaprezentować Wam jako pierwszą - wszystkie bardzo mnie zachwyciły. Postanowiłam więc na losowanie :) A więc, jako pierwszą przedstawiam Ewę Szelburg-Zarembinę i jej "Idzie niebo i inne wiersze".



W zbiorze Ewy Szelburg-Zarembiny, znajdziemy aż 46 przeróżnych wierszy dla dzieci. Chyba nie muszę Wam pisać, że słynne "Idzie niebo", wyszło właśnie spod jej pióra? My utwór ten znamy bardzo dobrze, ponieważ gdy synek był mały, często śpiewałam mu go jako kołysankę :) Oprócz tego, przeczytamy o ptaszkach, które wiją gniazdko, o nadchodzącej wiośnie, dzikich pszczołach, siłaczu ślimaku, o Reni, która idzie do przedszkola (ten wierszyk czytam często, ponieważ synek od września zaczyna swoją przygodę z przedszkolem :-D), o czyścioszku, brudasku czy Czarodzieju. Wybór utworów jest szeroki. Wierszyki są piękne i zabawne. Bardzo szybko wpadają w ucho i miło się ich słucha, ale i czyta :) Każdy wierszyk zdobią piękne i wielobarwne ilustracje Marcina Piwowarskiego. Sama książeczka liczy 44 strony.


Kolejnym, drugim tomikiem, są utwory Danuty Wawiłow, pt. "Kałużyści i inne wiersze". Pozycja liczy 96 stron i ze wszystkich jest najgrubsza. Wewnątrz zamieszczono aż 50 utworów!



Ta książeczka podzielona jest na trzy rozdziały, w których znajdują się piękne, wesołe krótsze i dłuższe wierszyki. Pani Danuta Wawiłow kojarzy mi się z "Rupakami". Bardzo ucieszyłam się, gdy zobaczyłam ten utwór w książeczce! Warto tutaj wymienić także takie wiersze, jak: tytułowi "Kałużyści", "Niewidzialna plastelina", "Zapach czekolady", "Mama ma zmartwienie", "Wędrówka", "Dwa ptaszki" czy "Trójkątna bajka" (którą autorka napisała wspólnie z mężem, Olegiem Usenko). Piękne ilustracje do książki stworzyła Agnieszka Kamińska. Danutę Wawiłow uwielbiam i ten tomik to taka moja "perełka".




 Jednym z moich ulubionych, jest wiersz pt. "Listy". Oto krótki fragment:

"W bardzo pięknej sukni w kwiaty
pisze mama list do taty:
"Kochany tato!
Bardzo cię kocham!
Kochany tato!
Nudno mi trochę!
Więc kup mi, proszę,
trzy niespodzianki:
żywego pieska,
misia i sanki,
i jeszcze rower,
i jeszcze za to
bardzo cię kocham,
kochany tato!"  




Książka Natalii Usenko "Tyci kosmici i inne wiersze", zilustrowana przez Katarzynę Sadowską, to kolejny wspaniały tomik wierszy. Jak to mówią, "Niedaleko pada jabłko od jabłoni".  Córce pani Danuty Wawiłow nie można odmówić talentu, jeśli chodzi o tworzenie wierszy dla najmłodszych czytelników...




 W swoim tomiku liczącym 80 stron, autorka umieściła takie tytuły, jak: "Wycieczka", "Dywan", zabawny "Hymn porządkowy", "Pasibrzuchy", "Mama się odchudza" (UWIELBIAM!!! :-D), "Słoneczko", "Baba Jaga" i wiele, wiele innych uroczych wierszyków dla dzieci, które umilą nam wspólnie spędzony czas z naszą pociechą.



Pora na utwory Joanny Kulmowej. W zielonej książeczce znajdziemy 31 wierszyków, w których łączą się liryzm, humor, wyobraźnia i groteska. Najbardziej do gustu przypadły nam: "Kraina Nigdyniewyspania", " Gdyby ciocia miała wąsy", "Po to jest las", "Niebo nad miastem", "W aptece", "Poczta ptasia" czy "Muzyka musza" oraz wiele innych. Pięknymi ilustracjami możemy zachwycać się dzięki talentowi Joanny Karłowskiej.






I ostatni już tomik, czyli "Ziarenka maku", który należy do pana Józefa Ratajczaka. Bogato ilustrowana przez Elżbietę Krygowską-Butlewską książeczka, wyróżnia się na tle pozostałych części. 

 

Tutaj każdy wierszyk wkomponowany jest w zdobioną rameczkę. Kolory, jakich ilustratorka użyła, są jasne, pastelowe. Podoba mi się takie urozmaicenie. W spisie treści wymieniono 38 tytułów wierszy, z których mogę polecić: "Obłoki", "Wiosna w szkole", "Prośba do słonka" (w tej książce, mój ulubiony), "Motyl",   "Mój kotek", "Pożegnanie baśni", itd. Znajdziemy tu utwory na każdą porę roku. Wierszyki mają lekki i przyjemny charakter. Czytając je, można się rozmarzyć i poczuć lekko, jak piórko...




Ja uwielbiam takie książki. Warto mieć je swojej półeczce w biblioteczce. Moim zdaniem, seria "Poeci dla dzieci", to absolutny hit! Jak wiecie, my mamy taką półeczkę, gdzie trzymamy "książeczki wyjątkowe" i ta seria ma już tam swoje lokum ;) 

Antosiowi książki bardzo się spodobały. Chce aby wciąż mu je czytać. Na razie nie ma co odkładać ich na półkę, ponieważ synek lubi, gdy czytam mu kilka wierszyków także przed snem. Często też siada sobie przy stoliku i po prostu ogląda zachwycające ilustracje! Na pewno z niektórymi wierszykami spotka się w przedszkolu, ale cudownie mieć je w domu pod ręką i móc sięgnąć po nie w każdej chwili :)

Seria "Poeci dla dzieci", to wyjątkowa i bardzo wartościowa propozycja dla naszych pociech. Sprawdzi się jako doskonały prezent dla dziecka. Wystarczy je wszystkie przewiązać wstążką i tak podarować. Nie potrzebne żadne pakowanie! Książki same w sobie już są piękną ozdoba! 

Ja jestem serią zachwycona i cieszę się, ze pojawiła się w naszym domu! To książeczki, do których można wracać po latach, a nigdy się nie znudzą. Pokazujmy naszym pociechom piękno literatury, która została stworzona właśnie z myślą o nich. Czytajmy dzieciom, czytajmy wspólnie bądź podsuńmy książki do samodzielnego czytania. Tutaj, znakomite wiersze idą w parze z niebywałymi ilustracjami. Autorzy zapraszają nas do pięknego świata, pełnego humoru, przygód oraz barwnych obrazów. Skorzystacie z zaproszenia? My tak! 

Polecam serię "Poeci dla dzieci"  wszystkim bardzo serdecznie! jeśli jesteście nią zainteresowani, zajrzyjcie na stronę Wydawnictwa IBIS tutaj.






 Serdecznie dziękujemy Wydawnictwu IBIS

za możliwość poznania serii

"Poeci dla dzieci"





Komentarze

  1. Znajome wiersze, lubiani poeci w pięknym wydaniu - z bajecznymi ilustracjami (y) Bardzo mi się podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne książeczki! Znajomi pisarze i piękne wydanie... Czy nadadzą się również dla 3-latka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mój synek skończył 3-latka i książeczki bardzo mu się podobają ;)Lubi, gdy mu czytam ;)

      Usuń
  3. Te ilustracje mnie bardzo pozytywnie zaskoczyły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie wierszyki dla dzieci. Szczególnie jakieś krótkie, które można powtarzać codziennie na dobranoc i w końcu nauczyć się ich na pamięć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz