"DOBRE WYCHOWANIE", Wyd. IBIS



 Tytuł: "Dobre wychowanie"
Autor: Beata Jacewicz
Wydawnictwo: IBIS
Oprawa: twarda
Liczba stron:  56
Format: A4+ (f. błysk)
Dostępna: TUTAJ


Każdy rodzic pragnie wychować swoje potomstwo na dobrych, kulturalnych ludzi. Takich, którzy z szacunkiem odnoszą się do innych, potrafią się odpowiednio zachować w każdej sytuacji, nie sprawiając nikomu przykrości, nie wyrządzając krzywdy.

Dzieci należy uczyć dobrego zachowania, a to wychodzi najlepiej, gdy sami rodzice swoim postępowaniem dają dobry przykład. Wielkim wsparciem są również książki, w których ja sama często szukam inspiracji. Przekonałam się już wielokrotnie, że dla mojego smyka łatwiej było wytłumaczyć pewne sprawy, właśnie dzięki książeczkom. Oczywiście najlepiej, wyjaśniać ważne treści, gdy towarzyszą im obrazki :)



Znalazłam na stronie Wydawnictwa IBIS bardzo ciekawą książkę, pt. "Dobre Wychowanie", autorstwa Beaty Jacewicz. Jak się okazało, książka jest naprawdę sporych rozmiarów. Jednak to, co najważniejsze, w środku znajdziemy wszystko to, czego pragniemy nauczyć nasze dziecko, jeśli chodzi o dobre wychowanie.

 


Wewnątrz znajdziemy zabawne i pouczające wierszyki, dotyczące takich sytuacji, jak:  zakupy w sklepie, porządek w pokoju, jak należy zachowywać się w autobusie, a jak w kinie, dlaczego tak  ważna jest higiena osobista, jak nie należy zachowywać się przy stole, dlaczego nie wolno wyśmiewać się z innych. Znajdziemy również wierszyki i porady dotyczące poszanowania starszych ludzi, zwierząt czy nauki samodzielności. Myślę, że przypadną one do gustu wszystkim dzieciom.



  
Bohaterami książki są dzieci, których zachowanie się, pozostawiało wiele do życzenia. Krzyś, do wózka z zakupami pakuje wszystkie zabawki, nie pytając mamy o zgodę. Mała Jola ma okropny bałagan w pokoju. Renatka niszczy przyrodę, Jola jest samolubna i z nikim niczym się nie dzieli. Ale są też dwaj chłopcy, którzy "pomogli Pani Tortowej świeczki ustawić na głowie, a całą rodzinę Ciastek posmarowali masłem" :) Przeczytamy też o wielu innych bohaterach oraz ich zachowaniu się. Czy jest ono dobre czy nie, ocenią nasze dzieci :)




Treść i forma książki, jest bardzo czytelna i zrozumiała dla dziecka. Każdej kwestii towarzyszą kolorowe ilustracje, odpowiednie do sytuacji. Dzięki temu, po przeczytaniu wierszyka, możemy z dzieckiem o nim porozmawiać, posiłkując się obrazkami. Ja właśnie tak robiłam :) Chciałam aby synek zrozumiał, dlaczego takie zachowanie jest ważne i dobre, a inne niekulturalne i niewłaściwe.




Każdy taki rozdział, który obejmuje jedną konkretną sytuację właściwego zachowania się, podsumowują DOBRE RADY. Tutaj, punkt po punkcie mamy wymienione najważniejsze mądrości. Dzięki nim, nasza pociecha będzie potrafiła odpowiedzieć i ocenić, czy w danej sytuacji postępuję we właściwy sposób. 



Książka okazała się mądrą i bardzo atrakcyjną publikacją nie tylko dla Antosia, ale również dla mnie. Bardzo spodobała mi się jej forma, a treść pozytywnie zaskoczyła. Wierszyki są odpowiednie do sytuacji, którą chcemy wytłumaczyć dziecku. Język jest prosty i bardzo szybko wpada w ucho. Nie trudno po jakimś czasie nauczyć się rymowanych wierszyków na pamięć :) Książka młodemu bardzo się spodobała i nawet czytamy ją od czasu do czasu przed snem.




Ze swojej strony polecam ją bardzo serdecznie, nie tylko jako mama, ale także jako pedagog oraz przyszły nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego [tak, tak, dokształcam się :)]. Z pewnością książeczka pomoże w rozmowach na temat dobrego zachowania nie tylko w domu, ale także w przedszkolu i szkole podstawowej, szczególnie w początkowych etapach edukacji dziecka. Warto mieć taki tytuł w swojej biblioteczce. 

 




 Za egzemplarz 
dziękujemy



Komentarze

  1. Bardzo pozytywna książeczka. Lubie pozycje które nie tylko bawią ale i uczą. A już takie, które skłaniają pociechę do rozmowy są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  2. O widzisz! takiej książeczki właśnie szukałam! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama jeszcze nie mam dzieci, ale mam siostrzeńców. Niezłe z nich łobuziaki, dlatego podpowiem siostrze ten tytuł. Myślę, że ją zaciekawi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo spodobała mi się ta książka! Bardzo! Mamy podobną z Wydawnictwa Jedność.

    OdpowiedzUsuń
  5. To bardzo dobrze, że takie książki powstają - z ich pomocą można pokazać dziecku, jak powinno się zachowywać, a jak nie...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz