Tradycyjne Kopytka Ziemniaczane - Przepis mojej babci


 Kopytka to bardzo pyszne choć pracochłonne i wymagające czasu danie. Myślę jednak, że dla tego smaku i zapachu warto je od czasu do czasu przygotować :). 

    W moim domu rodzinnym dania ziemniaczane pojawiały się dość często i należały do ulubionych! Uwielbiam zapach rumieniącej się na patelni cebulki, która według mnie po prostu musi iść w parze z wszelkimi kluskami, pierogami itp. :) To nieodłączny dodatek nierzadko w towarzystwie np. kiełbaski, jednak ja wolę cebulę, ewentualnie twarożek :)

  Dania z ziemniaków są sycące, proste (nie potrzeba tu wiele składników), a co najważniejsze bardzo, bardzo smaczne! Warto od czasu do czasu sięgnąć po takie danie:)

  Wypróbujcie przepis i przekonajcie się sami!!!


Składniki:

- 1kg ugotowanych i wystudzonych ziemniaków
- 2 szklanki mąki pszennej (z górką)
- ok. 2-3 łyżki stołowe mąki ziemniaczanej
- opcjonalnie 1-2 jajka 

Ugotowane i przestudzone ziemniaki przeciskamy przez praskę, dodajemy obie mąki i jajka. Możemy dosypać szczyptę soli. 


Ziemniaki były gotowane w osolonym wrzątku więc nie przesadzajmy z solą :) Wszystko zagniatamy na jednolite ciasto na stolnicy posypanej mąką. Jeśli ciasto zbyt klei się do rąk, dosypujemy trochę mąki pszennej. 

Ciasto dzielimy na porcje. Z każdej formujemy ok. 3cm wałeczki, lekko je spłaszczamy i kroimy w ukośne kawałki (romby).


Kopytka rzucamy partiami do garnka z osolonym wrzątkiem z niewielką ilością oleju (dzięki temu kluski nam się nie posklejają). Delikatnie mieszamy drewnianą łyżką aby kopytka nie przywarły do dna garnka. 

    Gotujemy 1-2 minuty od momentu wypłynięcia. 

   Ugotowane kopytka wyjmujemy na talerz łyżką cedzakową i okraszamy cebulką.




Kopytka możemy również podać z sosem mięsnym, paprykowym, pomidorowym, pokruszonym twarogiem, roztopionym masłem lub po prostu z podsmażoną cebulą i skwarkami. Możliwości mamy wiele :)

  Najlepsze kopytka to te z cebulą lub to te podsmażone z chrupiącą skorupką! Ja takie uwielbiam!





Smacznego!



Komentarze

  1. Ja czasem robię kopytka, ale powiem szczerze,że jakoś za nimi niespecjalnie przepadam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas wprost przeciwnie. Domownicy je uwielbiają 😉

      Usuń
  2. Mój mąż baardzo lubi kopytka, ale on lubi podsmażone kopytka. Jak do tej pory to sama kopytka robiłam tylko 2 razy. U mnie w domu się ich nie robiło i nie jadło. Ale narobiłaś mi smaka i chyba w tygodniu zrobię kopytka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim domu dania z ziemniaków są bardzo popularne.Mój mąż także lubi podsmażane.Musi buć złota skórka 😊

      Usuń
  3. Uwielbiam to genialnie proste danie okraszone sosem grzybowym lub samymi skwarkami. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz