KALENDARZ ADWENTOWY - DOMEK Z OKIENKAMI

 WITAJCIE!

 Listopad dobiega końca, Adwent za pasem, a ja już przygotowałam Kalendarz Adwentowy, który będzie mojej rodzince odliczał czas do Świąt Bożego Narodzenia. 
Na pewno pamiętacie takie kalendarze w formie tekturowego pudełka z okienkami, za którymi umieszczane były czekoladki. W okresie przedświątecznym możemy je nabyć praktycznie w każdym sklepie. 

Mój będzie zupełnie inny! Jest to nie byle jaki to kalendarz, bo mój pierwszy własnoręcznie wykonany, a takie rzeczy cieszą najbardziej!


Pomysłów na jego wykonanie w internecie jest całe mnóstwo (niedługo podrzucę kilka inspiracji i linków do nich).
Ja chcę Wam pokazać MOJĄ propozycję.
Mój kalendarz ma kształt wysokiego domu z otwieranymi okienkami, których jest 24. Każde odsłonięte okienko przybliża nas do tych najwspanialszych Świąt!

Bazą jest tektura, a do ozdoby wykorzystałam ozdobne papiery i papiery do scrapbookingu.

Za każdym okienkiem kryje się 1-2 zadania (nie mogłam się zdecydować, no i lubię wybór :), zaplanowane na konkretny dzień.  


Nie wszystko możemy zaplanować, tak więc, gdybyśmy np. na 5 dzień Adwentu mieli w planach sanki, a nie było śniegu, to możemy wybrać inne zadanie, a zabawy na białym puchu przełożyć wtedy kiedy spadnie śnieg. :)

Myślę, że własnoręczny Kalendarz to świetna sprawa. Oczywiście form jest sporo np. Kalendarz z rolek po papierze toaletowym, zawieszone koperty itp.

Może mieć też różną zawartość, niekoniecznie zadania.

Mogą to być np.

- cytaty i sentencje na każdy dzień,
- słodkości, typu cukierki, ciasteczka,
- drobne figurki z jajek niespodzianek,
- akcesoria do włosów (gumki, spinki),
- części modelu do złożenia, np. auta, samolotu,
- zagadki do rozwiązania itp.

Jeśli chodzi o ZADANIA do kalendarza,  w kolejnym poście napiszę Wam przykładowe, które możecie umieścić we własnych kalendarzach!

Śledźcie na bieżąco! :)

A tymczasem prezentuję mój Kalendarz :)












Tak właśnie prezentuje się mój Kalendarz Adwentowy.
Ciekawa jestem, czy Wy również w planach macie wykonanie własnego kalendarza, czy po prostu kupicie gotowy?

Komentarze

  1. Genialny jest ten kalendarz. Świetnie wykonany. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z kalendarzem i umieszczeniem w nim różnych zadań. A taki własnoręcznie robiony sprawia jeszcze więcej frajdy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozytywny i bardzo superaśny kalendarz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny kalendarz, naprawdę swietna robota

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny ten Wasz kalendarz. Cudo

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem! Ja niestety nie miałam czasu na wykonanie własnoręcznego. Zabkujacy maluch i chora trzylatka skutecznie mi to uniemożliwiają. Dziecko musi zadowolić się takim z czekoladkami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz