"Drogi do szczęścia. Rozmowy z siostrami zakonnymi", Wyd. Bernardinum




Niecodzienna i dość nietypowa książka, którą miałam okazję przeczytać. Sięgnęłam po nią nie bez obaw, jednak szybko przekonałam się o wartości tej publikacji. Zdaję sobie sprawę, że nie każdy lubi tego typu tematykę, natomiast ja - owszem... Lubię czytać różne książki, także te o charakterze religijnym.


Wydawnictwo Bernardinum wydało książkę pt. "Drogi do szczęścia. Rozmowy z siostrami zakonnymi". Są to wywiady zebrane w jednej pozycji. Rozmowy z siostrami przeprowadziła Marzena Juraczko, dziennikarka, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego.



 

Gdy sięgnęłam po książkę, nie miałam pojęcia, czego się po niej spodziewać. Byłam przekonana, że będą to typowe rozmowy z siostrami zakonnymi, na temat ich wiary i powołania. Oczywiście, te tematy są obecne w książce. Jednak po przeczytaniu rozmowy z pierwszą siostrą już wiedziałam, że rozmówczynie są nie tylko zakonnicami, ale także... kobietami, o czym często zdarza się nam zapominać 😉. Kobietami, które zdobyły wysokie wykształcenie, są pełne pasji, z dużą dawką poczucia humoru, otwartości na drugiego człowieka, a nawet pracują w zawodzie lekarza!




Autorka do rozmowy  zaprosiła siedem sióstr z różnych zgromadzeń. Siedem różnych charakterów, zakonnic w różnym wieku, z różnym bagażem życiowych doświadczeń,  Każda opowiada o swoim powołaniu, zainteresowaniach, rodzinie czy też ważnych w ich życiu wydarzeniach, wartościach. 

Bardzo spodobał mi się wywiad z apostolinką, siostrą Anną Marią Pudełko, która od wielu lat zajmuje się tematyką kobiecej duszy i stara się odkryć w niej wszystko to, co najpiękniejsze. Na co dzień pomaga osobom rozpoznawać ich życiowe powołania. Do tego daje się poznać jako sympatyczna i pogodna osóbka :)




Dzięki książce możemy lepiej poznać jak wygląda  życie konsekrowane z tej drugiej strony. Sama dowiedziałam się wiele ciekawostek, które nie tylko mnie zainteresowały, ale też wzbudziły podziw i wielki szacunek. Książkę czyta się lekko i przyjemnie. Nawet się nie obejrzałam, gdy dobrnęłam do ostatniej strony. 😊





 Wiem, że nie każdy gustuje w tego typu literaturze. Jednak jeśli interesujecie się tego typu zagadnieniami, lub znacie osoby, które z chęci czytają takie książki - POLECAM!



 Książkę znajdziecie  tutaj













Komentarze

  1. Nietypowa publikacja, jednak warto sięgać po nowe.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz