"Pluszowy Zajączek", Iwona Buczkowska

Do świąt Bożego Narodzenia coraz bliżej. Cieszycie się? My bardzo. Zauważyłam, że pojawia się coraz więcej propozycji książek dla dzieci o tematyce zimowo-świątecznej. Nie mogę więc i ja czegoś nie zaproponować. 🙂 Będzie trochę tych książek, a zaczynam o przepięknej opowieści. W ramach współpracy barterowej, od Wydawnictwa Bis otrzymałam przepiękną książkę, którą już teraz pragnę Wam pokazać.


"Pluszowy zajączek"


Tekst: Iwona Buczkowska

Ilustracje: Katarzyna Bukiert

Wydawnictwo: BIS [Współpraca barterowa]


W pewien grudniowy wigilijny poranek, Pani Zima przyozdabia wszystko dookoła na biało, a psotnik Mróz szroni szyby w oknach. Jest zimno i mroźno. W pewnym domu pachnie świętami. Rodzeństwo malutka Gabrysia i jej brat Jacek, wspólnie z tatą ubierają choinkę, w kuchni czeka już pieczeń i gotowe ciasteczka. 


W ten poranek, mały Pluszowy Zajączek wychodzi z domu z listem do świętego Mikołaja. Wtedy od razu złapał go psotny Mróz i zaczął szczypać, w końcu taka jego rola. Zajączek trzymał w łapce list Jacka. Maskotka schowała wcześniej list, ponieważ była przekonana, że chłopczyk prosi w nim o nowego zajączka. Przestraszył się, że zastąpi go nowa zabawka.Teraz jednak pluszaczek chce naprawić swój błąd i dostarczyć list do Świętego Mikołaja, aby Jacek był szczęśliwy.  


W wykonaniu zadania pomagają mu nowo poznani przyjaciele: Mróz, Bałwanek i Wrona. Czy uda im się znaleźć Świętego Mikołaja przed Gwiazdką? 


"Pluszowy Zajączek" to przepiękna, wypełniona ciepłem opowieść o sile prawdziwej przyjaźni, wsparciu oraz cieszeniu się z małych rzeczy.  Książeczkę czyta się bardzo dobrze. Postacie prowadzą że sobą zabawne dialogi. Dobrego humoru również nie zabraknie.


Być może rozpoznajecie szatę graficzną pani Kasi Bukiert. Jej ręką były malowane ilustracje w książce "Kalendarz Adwentowy Gabrysi", siostrzyczki Jacka, która w książce jest już straszą dziewczynką. Rozczulają mnie te ilustracje. Patrząc na nie, od razu ciepłej robi się na serduszku i już marzę o świętach.❤️ 


Mam nadzieję, że będzie biało, jak w niniejszej książce.  To wyjątkowa propozycja książkowa na prezent. Rewelacyjnie sprawdzi się jako lektura przed świętami. Wzruszająca, urocza, z morałem. Takich książek u nas nigdy dość. Polecam Wam książkę bardzo serdecznie. ❤️


Za egzemplarz
 dziękuję Wydawnictwu Bis 


Komentarze

  1. Piękny zajączek. Mój bratanek uwielbia takie książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładna książeczka. Chyba każde dziecko by ją polubiło

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, te zimowe opowieści zawsze rozczulają moje serce. Cieszę się, że autorka Kasia Bukiert ponownie zachwyca swoimi ilustracjami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz