"Muminek i nowy przyjaciel" oraz "Muminek i tajemnica lasu" - Na podstawie opowiadań Tove Jansson (RECENZJA)

 Uwielbiam Muminki. To część mojego dzieciństwa, dlatego z chęcią sięgam po publikacje związane z animowanym serialem, który oglądałam jako dziecko.


Moje dzieci znają Muminki głównie dzięki książkom. Mamy kilka zróżnicowanych publikacji wydanych przez HarperKids. Jestem z nich zadowolona, ponieważ bardzo przypominają mi znaną bajkę, aczkolwiek nie mają w sobie takiego dreszczyku. 😉 Chcę przybliżyć moim dzieciom książki oparte na znanych mi bajkach, ale nie tylko. 


"Muminek" to bardzo ładnie ilustrowana seria książek w miękkiej oprawie. Opowieści wzbudzają zainteresowanie czytelnika, a spora czcionka ułatwia samodzielną lekturę. W maju pojawiły się nowe części z tej serii. Do naszej biblioteczki trafiły dwie: "Muminek i nowy przyjaciel" i "Muminek i tajemnica lata".

 

Muminek i nowy przyjaciel

 


Pewnego dnia Muminek i Ryjek znajdują na plaży list w butelce. Postanawiają wyruszyć na poszukiwania  autora listu. Być może odnajdą w nim nowego przyjaciela? Ten pomysł bardzo nie podoba się Pannie Migotce, która próbuje odradzić im podróż.

 


 Obawia się, że nowy przyjaciel zajmie jej miejsce. Czy jest jednak możliwe, aby Muminek zastąpił swoją przyjaciółkę nowym przyjacielem?

 

Muminek i tajemnica lata

 


Latem Dolina Muminków wygląda przepięknie. Rodzina Muminków spędza na świeżym powietrzu leniwe długie popołudnie podczas letniego przesilenia. Włóczykij uczy swoich przyjaciół wydawać dźwięki dmuchając w liść trawy, Tata Muminka odpoczywa w hamaku. Wszystkim czas mija bardzo beztrosko, do czasu, kiedy Tata Muminka odkrywa że z werandy zniknął jego notes i wieczne pióro. Włóczykij jest pewny, że to Buka. Jaki był powód jej wizyty?

 


Obie publikacje napisane są prostym językiem. Stworzone z myślą o dzieciach, które opanowały umiejętność samodzielnego czytania. Szata graficzna jest mocno nasycona kolorami. Zarówno pierwsza, jak i druga historia są bardzo ciekawe, jednak to "Muminek i tajemnica lata" spodobała mi się bardziej. Kiedy w mojej dobranocce (gdy jeszcze byłam dzieckiem) pojawiała się Buka, odczuwałam lekki niepokój. Teraz, po wielu latach wiem, że była bardzo samotna i było mi jej żal. 


Bardzo serdecznie polecam oba tytuły. Myślę, że książeczki spodobają się nie tylko sympatykom Muminków. Dzieci, które poznają je po raz pierwszy, również mogą być oczarowani ich przygodami. 😉


Za egzemplarze

dziękujemy

 Wydawnictwu HarperKids.


 

Komentarze

  1. Świetne książeczki. Idealne dla fanów Muminków i wakacyjną lekturę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyk bajka! Sama bym poczytała

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszytskie części Muminków abosulutnie zachwycają mojego 4-letniego syna. Ciekawa, niedługa, idealna do poduszki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz