Moje ciało jest okej! Książka o ciele, emocjach i samoakceptacji. Do czytania, odkrywania i bazgrania, Anna Natasza Górecka i Aleksandra Górecka - RECENZJA

Okres dojrzewania to bardzo trudny czas, zarówno dla chłopców, jak i dziewcząt. Wtedy właśnie w ciele młodego człowieka zachodzi wiele procesów, które nie zawsze są przez niego akceptowane (problemy z cerą, figura, itp.). Pojawiają się coraz większe kompleksy, a co za tym idzie, spada poczucie samoakceptacji.


Kiedy sama byłam nastolatką, także nie ominęły mnie kompleksy. Wstydziłam się wielu rzeczy zarówno w moim wyglądzie, jak i cechach charakteru. Byłam bardzo wstydliwa, nie lubiłam wystąpień publicznych. Nie podobało mi się również wiele cech fizycznych mojego ciała (zbyt szerokie biodra, blada karnacja, przez co latem zawsze miałam "białą" skórę, kiedy moje koleżanki chwaliły się piękną opalenizną). Było tego naprawdę sporo. Przez to nie mogłam cieszyć się życiem jak należy. Teraz to wiem, jednak wtedy to były dla mnie naprawdę poważne problemy. Kiedy chodziłam do gimnazjum, nikt nie mówił o tym, że trzeba się je lubić i akceptować. Nie rzadko młodzież dokuczała sobie nawzajem. To było naprawdę przykre. Cieszę się więc, że teraz tak wielką uwagę zwraca się na emocje i poczucie własnej wartości oraz samoakceptacji.



Skoro o tym mowa, to chciałabym zwrócić uwagę na bardzo ciekawą publikację autorstwa sióstr Anny Nataszy Góreckiej i Aleksandry Góreckiej, zatytułowanej "Moje ciało jest okej! Książka o ciele, emocjach i samoakceptacji. Do czytania, odkrywania i bazgrania".



Autorki bardzo dużo uwagi poświęcają samoakceptacji własnego ciała. Piszą, jak je dobrze poznać, jak o nie dbać i poczuć się w nim dobrze. Każdy człowiek jest inny, posiada inne cechy, co stanowi o jego wyjątkowości.



W swojej publikacji autorki spróbują odpowiedzieć na wiele pytań: Dlaczego nie lubimy swojego ciała? Jak polubić te części ciała, które sprawiają nas w kompleksy lub które nam się nie podobają? Czy wygląd jest najważniejszy?   Czy zawsze musimy utożsamiać się z innymi i wyglądać tak samo lub podobnie? Czy warto prawić komplementy innym osobom? Jak reagować na komentarze innych o naszym ciele? I wiele innych.



Na końcu publikacji znajdziemy ciekawe i pomocne ćwiczenia oraz gry, które można wykonać samodzielnie lub ze znajomymi, opiekunami itd. Wiele pomocnych podpowiedzi i mądrych rad, wiele cennych uwag dających do myślenia.



Bardzo pomocna publikacja, szczególnie dla dorastających dzieci. Wzbogacona grafiką w zachowanej tonacji kolorystycznej.

 

Serdecznie polecam!


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Znak Emotikon


Komentarze