Mech Boby Fetta od Lego Star Wars

POMÓŻ MI PRZETRWAĆ: "Reginka szuka domu" oraz "Miron w pułapce". Akademia Mądrego Dziecka

 


Książki przyrodnicze są dla mnie bardzo ważne. Od zawsze uwielbiałam zagadnienia związane ze środowiskiem. Bardzo lubiłam lekcje przyrody i biologii. Świat jest piękny i taki pozostanie, o ile my - ludzie, nie będziemy zbytnio w ingerować w przyrodę i niszczyć środowiska roślin i zwierząt.


Bardzo zależy mi, aby moje dzieci dbały o przyrodę, szanowały rośliny oraz zwierzęta, nawet tak maleńką mrówkę. Tego samego staram się nauczyć przedszkolaki.

W rozmowach na temat ochrony środowiska, nieocenionym źródłem wiedzy oraz wsparcia, są dla mnie książki. Na rynku, ku mojej wielkiej radości, pojawia się ich coraz więcej.

Dziś chciałabym pokazać Wam dwa wyjątkowe tytuły, które wchodzą w skład serii Akademia Mądrego Dziecka - "Pomóż mi przetrwać". Ich autorką jest Ewa Nowak. Książki ukazały się dzięki  Wydawnictwu Harper Kids.


Jest to przepięknie ilustrowana seria edukacyjno-ekologiczna, stworzona z myślą o dzieciach, które pragną mądrze dbać o przyrodę. Każda książka z serii, posiada twardą oprawę z charakterystycznym dla niej kolorowym grzbietem. Każdy tytuł to zupełnie inna historia, której bohaterem jest inne zwierzę. 


Do tej pory ukazały się: "Elwirka na śnieżnej pustyni" oraz "Porwanie jeża Eliasza". Na blogu znajdziecie recenzje tych książek. Najnowsze tytuły to: "Reginka szuka domu" oraz "Miron w pułapce".


Reginka szuka domu

To opowieść, której bohaterką jest królowa trzmieli ogrodowych, Reginka. Budzi się ona pewnego dnia z zimowego snu. Owad musi jak najszybciej znaleźć miejsce schronienia, w którym założy gniazdo. W nim złoży jaja. Kiedy Reginka wpada do kałuży, z opresji ratuje ją chłopiec o imieniu Staś. Gdzie Reginka założy swoje gniazdo? Jak liczne będzie jej potomstwo?


Wspaniała książeczka! Dzięki bardzo ciekawej historii, dzieci dowiedzą się wielu ciekawostek z życia trzmieli. Na końcu, na rozkładówce, zamieszczona została plansza edukacyjna oraz sprawdzian wiedzy.


Miron w pułapce

Tym razem bohaterami są foki, a szczególnie przedstawiciel tego gatunku, mały samczyk, Miron. Zwierzę przyszło na świat na bałtyckiej plaży. Kiedy Miron troszkę podrósł, a jego mamie skończył się pokarm, wróciła ona do morza, natomiast samczyk pozostał na plaży z innymi maluchami, aby się usamodzielnić. Nie jest to jednak bezpieczne miejsce, ponieważ w pobliżu kręcą się ludzie. Jak się jednak okaże, w wodzie na zwierzęta również czyha wiele niebezpieczeństw. Kto pomoże Mironowi?


"Pomóż mi przetrwać" to seria książek, do wspólnej lektury dzieci oraz ich rodziców. Często bowiem my dorośli szkodzimy środowisku, czasami w ogóle nie zdając sobie o tym sprawy. Tak na przykład było z tatą Helenki w opowieści "Miron w pułapce". Czy ludzie zrozumieli swój błąd? O tym przeczytacie w książce. 


Seria świetnie sprawdzi się jako samodzielna lektura dla dziecka. Tekst jest bowiem wydrukowany w dużej czcionce, która nie męczy oczu. Historie są bardzo mądre i pouczające. Wiele można się z nich dowiedzieć na temat życia i zwyczajów zwierząt. Niezaprzeczalnym atutem jest tu szata graficzna wykonana przez Annę Łazowską. Są to cudowne, hipnotyzujące wręcz ilustracje z mocno nasyconymi kolorami. Nie można oderwać od nich oczu, dlatego czytając te książeczki moim chłopcom, robiliśmy dłuższe pauzy na podziwianie obrazków.


 My jesteśmy tymi publikacjami oczarowani. Jeśli Wy również macie na względzie dobro naszej planety, pragniecie zaszczepić w dzieciach miłość do przyrody, z całego serca polecamy serię "Pomóż mi przetrwać". Gwarantuję, że nie zawiedziecie się lekturą!

 



Za egzemplarze 

dziękujemy

Wydawnictwu Harper Kids

Komentarze

Prześlij komentarz