"Obiecaj, że wrócisz", Urszula Zachariasz - RECENZJA

 "Obiecaj, że wrócisz", to poruszająca powieść obyczajowa. Jej autorką jest Urszula Zachariasz. To młodziutka osoba i przyznam szczerze, pomyślałam, że jej książka będzie typowym słodkim romansidłem. Nie przepadam za tego typu literaturą. Jednak, kiedy przeczytałam opis na okładce, poczułam się na tyle zainteresowania, że nie chciałam już zwlekać z lekturą. Kiedy skończyłam czytać ostatnie zdanie powieści, z zaskoczeniem stwierdziłam, że poczułam się poruszona i usatysfakcjonowana. Cieszę się, że książka mnie pozytywnie zaskoczyła.

 

Obiecaj, że wrócisz


(Zajrzyj tu)

 

Owszem, w publikacji będzie i romans, ale moim zdaniem jest on takim płótnem dla całej fabuły...

Julia ma osiemnaście lat. Można powiedzieć, że dorosłość stoi przed nią otworem, a marzenia są na wyciągnięcie ręki. Niestety, Julia choć jest młodą kobietą, to przeżyła bardzo wiele i jest dojrzała, jak na swój wiek.

 

Julka ma młodszego brata, dwunastoletniego Antka. Niestety, rodzeństwo nie może być razem. Oboje przebywali w domu dziecka, który Julka niedawno opuściła, natomiast jej młodszy brat nadal musiał w nim zostać. Ich matka zginęła w tragicznym wypadku kilka lat temu, natomiast ojciec zostawił ich na pastwę losu. Julia nie może tego zrozumieć. Zawsze uważała, że byli kochającą się rodzinką. Dlaczego więc z nich zrezygnował? Gdzie teraz jest? Czy los jego dzieci jest naprawdę mu obojętny? Dziewczyna zadaje sobie te pytania, jednak musi być silna dla brata. Julia walczy o prawa do opieki nad Antkiem, chce go zabrać do domu. Nie może popełnić żadnego błędu, dlatego uczy się pilnie i jednocześnie pracuje. Pragnie zrobić wszystko, aby w końcu byli razem. W kawiarence, w której pracuje, poznaje Piotra, starszego od niej o kilka lat mężczyznę, który z zawodu jest redaktorem. Oboje mają trudną przeszłość, natomiast zbliży ich zamiłowanie do literatury. Czy Julia otworzy się na nową znajomość?


"Obiecaj, że wrócisz" to przejmująca powieść, która porwała mnie na kilka godzin. Nie mogłam się od niej oderwać. Jest w niej tyle prawdziwego życia, tyle bólu, ale też wiele miłości. I to nie tej takiej namiętnej, nie. Tutaj mamy piękny obraz miłości rodzeństwa. Miłość siostry do brata, która jest zdolna do wielu poświęceń. Julia jest zdeterminowana. Ma swój cel, do którego uparcie i wytrwale dąży. Jej postać bardzo mi zainspirowała. Młoda dziewczyna, a tak dojrzała, mądra. To nie jest "głupiutka pannica", która na widok przystojnego mężczyzny, traci rozum, nie myśli o niczym, ani o nikim innym (nie lubię takich kobiecych charakterów) tylko o nim. Ma klapki na oczach i nic innego nie ma dla niej znaczenia. Nie. Uczucie między nią, a Piotrkiem jest delikatna, dziewczyna jest romantyczna, jednak w wyborach kieruje się też rozwagą. To bardzo mi się podoba. To Piotrek pierwszy wyzna jej miłość i będzie o nią zabiegał, a ona?


Urszula Zachariasz wykreowała naprawdę ciekawą postać. Muszę wspomnieć, że narracja powieści jest pierwszoosobowa (moja ulubiona) Mamy tutaj całą historię widzianą z perspektywy głównych bohaterów, czyli Julki, Antka i Piotrka. 

Nie wiedziałam, czego mam się spodobać bo stylu pisarskim autorki, której niniejsza powieść jest debiutem. Jednak jestem naprawdę pozytywnie zaskoczona. Liczę na ciąg dalszy tej historii, bo ewidentnie nie jest to jej finał. Powieść obyczajową pt. "Obiecaj, że wrócisz", znajdziecie na stronie zaczytani.pl 

 

Polecam!

 

 

 

 

 

"Obiecaj, że wrócisz"

Autor: Urszula Zachariasz

Wydawnictwo: Novae Res

Oprawa: miękka z zakładkami

Strony: 344

 

 

Za egzemplarz dziękuję 

Wydawnictwu Novae Res

Komentarze

  1. Z tego co piszesz, książka może porwać i to szybko. Lubie takie, są moim przerwynikiem w obozowych książkach. Jak znajde na Legimi, poczytam ją sobie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiłaś mnie, choć rzadko sięgam po obyczajówki z tak młodymi bohaterami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz