"O siedmiu krasnoludkach, które nigdy nie spotkały Królewny Śnieżki i inne prawdziwe opowieści", Ewelina Wojdyło i Janusz Leon Wiśniewski - RECENZJA

Kiedy otrzymuję książkę z logo Wydawnictwa TADAM wiem, że czeka mnie fascynująca przygoda czytelnicza. Za każdym razem trzymam w rękach opowieść ciekawą, poruszającą, inspirującą. Taką, w której nie brakuje emocji. I tym razem nie było inaczej.


Tytuł: "O siedmiu krasnoludkach, które nigdy nie spotkały Królewny Śnieżki i inne prawdziwe opowieści"

Autor: Ewelina Wojdyło, Janusz Leon Wiśniewski

Ilustracje: Ania Jamróz

Wydawnictwo: TADAM

Opraws: twarda

Strony: 96

Data premiery: 04.11.2020

Wiek: 5+


"O siedmiu krasnoludkach, które nigdy nie spotkały Królewny Śnieżki i inne prawdziwe opowieści", to przepiękne wydana książka w twardej oprawie. Jest to wspólne dzieło Eweliny Wojdyło oraz Janusza Leona Wiśniewskiego, którzy prywatnie stanowią parę. Bazując na swoich wspomnieniach, stworzyli wyjątkową książkę, której historie oparte są na ich dzieciństwie oraz dzieciństwie ich dzieci. Były to dla nich bardzo cenne chwile, które wiele wniosły do ich życia.



Na kartach niniejszej książki, poznamy 16 historii będących ważnymi wspomnieniami w ich życiu. Każda opowieść jest podsumowana krótkim komentarzem autorów. Dzięki nim opowieść nabiera realizmu. Jeszcze bardziej przybliża nam ich wspomnienia i przeżycia. Dowiadujemy się, dlaczego akurat to wspomnienie zawarto w opowiadaniu.



Każda opowieść jest napisana w pięknym stylu, a poznając wspomnienia, sama wracałam do swoich. Bardzo wzruszyłam się czytając opowieść zatytułowaną "O psie, który słuchał grzechotki". Historia o Azotku tak mnie wzruszyła, że na koniec uroniłam łzę.



Każde kolejne opowiadanie było bardzo ciekawe i wciągające. Jednak to nie tylko tekst czyni książkę wyjątkową. Na uwagę zasługują zapierające dech ilustracje, które wypełniają stronice publikacji. Pani Ani Jamróz nie można odmówić talentu. Ilustratorka ma charakterystyczny dla siebie styl, który rozpoznam wszędzie! Uwielbiam jej kreskę i pomysł na wykorzystanie kolorów. Jestem zachwycona książką. Jest przepiękna, wyjątkowa i sentymentalna, ponieważ pozwoliła mi cofnąć się do mojego dzieciństwa. A ja kocham takie książki i są one dla mnie ważne.


"O siedmiu krasnoludkach, które nigdy nie spotkały Królewny Śnieżki" to książka, której adresatami są dzieci, jednak zachęcam, aby dorośli także poznali jej treść. Jestem przekonana, że zachwyci Was tak samo, jak i mnie. Polecam gorąco! 

 

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu TADAM.




Komentarze

  1. Niesamowite historie. Bardzo mi się ten pomysł podoba. Rozwija wyobraźnię i może zainspirować do wymyślania zakończeń innych bajek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że jesteś nią zachwycona. Czuję, że miałabym takie same odczucia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę przyciąga uwagę, nie tylko opis, ale również okładka książki. Jest przeurocza :)

      Usuń
    2. To tym bardziej się cieszę i na pewno będę miała ją na uwadze.

      Usuń
  3. Na dodatek wygląda pięknie. Wydanie tej książki mnie zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, od razu pomyslalam, ze to ksiazka zarowno dla dzieci jak i dla doroslych. Chetnie przeczytamy. Ma wspaniale ilustracje : ). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz