Dzień Jeża w przedszkolu - Pomysły na ciekawe i kreatywne zajęcia w grupie.

 Jak zapewne wiecie, pracuję w przedszkolu. Do mojej grupy uczęszczają najmłodsze dzieci tzw. Maluszki, w wieku 2,5 - 3 lat). Oprócz zajęć wynikających z podstawy programowej i przewodnika, organizujemy dzieciom dni tematyczne. Jednym z nich jest  Dzień Jeża obchodzony 10 listopada.



Dzięki takim dniom, maluchy w sposób prosty i przystępny mogą dowiedzieć się wielu ciekawostek o otaczającym je świecie. A wszystko przekazane w formie zabawy. 

Poniżej przedstawię Wam moje pomysły na ten dzień. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie dni świętować w domu z maluchami. Napis "Dzień Jeża" pobrałam że strony przedszkolankowo.pl

 Zachęcam do odwiedzenia tej strony i kliknięcia w serduszko, pod każdym pobranym materiałem, jako podziękowanie dla autorki za to, że udostępnia swoje karty pracy oraz pomysły na ciekawe zajęcia i zabawy. Do zajęć wykorzystałam również książki, w których jeże są bohaterami:


- "Na Polach i łąkach. Jeż" z kolekcji "Wesoła Farma" tom 9,

- "Porwanie jeża Eliasza" (recenzja na naszym blogu jest TUTAJ),

- "Tuli Tuli opowiada, kto gdzie mieszka. Jeżyk z parku" (recenzję tej książki prezentowałem TU). 


Zabawy:

 

"Jeż" - tradycyjna zabawa dywanowa:


Dzieci siedzą na dywanie w kole. Jedno dziecko wchodzi do środka. Dzieci siedzące w kole mówią taki wierszyk:


Na dywanie siedzi jeż, co on robi to my też. Co jeżyku robisz?


Po tych słowach dziecko, które jest jeżem, pokazuje jakiś ruch, naśladuje głosy zwierząt, itp. Reszta dzieci naśladuje to, co zrobił nasz jeżyk. Następnie mówią:


 Kogo jeż zawoła, ten wchodzi do koła. 


Jeż wybiera osobę, która ma zająć jego miejsce w środku koła. Zabawa toczy się do momentu, kiedy każde dziecko będzie jeżykiem.

 

Zabawa z elementem czworakowania:


 Jeżyki spacerują na czworaka. Kiedy pani zagra na tamburynie lub bębenku, dzieci - jeże zwijają się w kuleczkę.

 

 Lęgowisko dla jeża:


- liście

- pudełko

- obrazek jeża ew. maskotka jeżyka


Wkładamy liście do pudełka, picie ramy listek o listek, słuchamy czy szeleszczą. Układamy jeżyka w pudelku.


Pomysły na prace plastyczne:


"Jeże z masy solnej"



Potrzebne będą:

- masa solna (nasz przepis 👉 KLIK)

- ziele angielskie

- małe wykałaczki

- makaron rurki

- jesienne liście np. klonu, dębu

 

Jeżyk wyklejany włóczką

 




Ilustracje jeża



 Ja swoje obrazki wydrukowałam że strony miesięcznika Bliżej Przedszkola. Już drugi rok prenumeruję to czasopismo i jestem bardzo zadowolona zarówno z gazetki, jak i dołączonych do niej materiałów. Wykupiłam pakiet premium, w skład którego wchodzą: czasopismo, plakaty, płyta CD, pakiet plansz. Dodatkowo w panelu klienta, otrzymujemy kody, które możemy wymienić na karty pracy, plansze, scenariusze, artykuły lub pliki muzyczne. Polecam serdecznie Bliżej Przedszkola. Na stronie znajdziecie także mnóstwo inspiracyjnych książek, płyt z muzyką oraz wiele, wiele innych materiałów pomocnych w pracy z dziećmi. Ja mam sporo książek, do których stale zaglądam. Zakupiłam też Kalendarz Nauczycielki Przedszkola, z którym praktycznie się nie rozstaję. 😊

 

Lampiony "Jeżyk"


Instrukcja wykonania jest TUTAJ

 



Post będzie uzupełniany o nowe pomysły. Dlatego w razie potrzeby, zaglądajcie tutaj.  😊


Komentarze