BARWIENIE MAKARONU+ BRANSOLETKI Z OKAZJI DNIA KOBIET DIY


Wszystkim Paniom, z okazji Dnia Kobiet składamy najserdeczniejsze życzenia! 😊 Dużo zdrówka, szczęścia, uśmiechu od ucha do ucha i samych radosnych chwil.
 Z okazji święta wszystkich Pań, szybka propozycja na prezent wykonany rączkami dziecka - bransoletka z  kolorowego makaronu. Zabarwiony makaron można wykorzystać do wielu zabaw plastycznych i sensorycznych. 

Jak barwić makaron?

 Możliwości jest kilka: możemy do tego celu wykorzystać barwniki spożywcze, te do malowania jajek lub kolorową bibułę. Tym razem wybrałam trzeci sposób.
Materiały:

- plastikowe kubeczki lub miseczki
- kolorowa bibuła
 - jednorazowe rękawiczki (bibuła brudzi ręce)
- patyczek do szaszłyków 
- ciepła woda 
- tacka
  - makaron penne lub kółeczka
- papierowy ręcznik 
- druciki kreatywne



Szykujemy tyle kubeczków, ile kolorów chcemy stworzyć. Do każdego wkładamy bibułę i zalewamy ją ciepłą wodą.




 Czekamy, aż woda się zabarwi i wyciągamy bibułę patyczkiem. Do kubeczków wrzucamy makaron i zostawiamy go na ok. godzinę.


Po tym czasie, wylewamy wodę i wyjmujemy zabarwiony makaron. Układamy go na tacce wyłożonej ręcznikiem papierowym. Ja użyłam rękawiczek, żeby nie pobrudzić sobie rąk. 😊 Pozostawiam do wyschnięcia. 


 Kiedy makaron jest suchy i cieszy oko kolorami 😊 możemy rozpocząć zabawę. Na drucik kreatywny nawlekamy makaron. Końce splatamy ze sobą i tak oto powstaje bransoletka.



Bransoletka jest gotowa! 😉 W podobny sposób możemy wraz z dziećmi wykonać naszyjnik, kolczyki, opaskę, lub klipsy. Udanej zabawy! 😊

Komentarze

  1. Taką pamiątkę z przedszkola, mam od mojej córki z okazji DNIA MATKI.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie wykonanie i świetny pomysł na wykonanie prezentu od serca

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł. Nawet nie pomyślałam, że w taki prosty sposób można robić takie fajne rzeczy z dzieckiem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz