Mech Boby Fetta od Lego Star Wars

DZIEŃ PIZZY. ROBIMY DOMOWĄ PIZZĘ Z TEGO, CO MAMY W LODÓWCE. OBIAD W STYLU LESS WASTE

 Dziś  (09.02) Dzień Pizzy. Wiedzieliście? Z tej okazji zapraszamy Was na wpis, w którym dzielimy się z Wami trzema przepisami na pyszne domowe pizze. 


Główną rolę odgrywa tu ciasto, natomiast cała reszta to już Wasza inwencja twórcza. 😉 Nasze dodatki do pizzy to często pozostałości z lodówki. Nie lubię marnowania ani wyrzucania żywności, dlatego lubię od czasu do czasu przygotować z nich tartę lub pizzę właśnie. 😀




 Ciasto przygotowuję z 1 kg mąki typu 550. Z porcji tej wyjdą 3 placki ( grubsze ciasto), albo 4 (jeśli wolicie cieńszy spód). My lubimy cienkie ciasto, dlatego najczęściej wychodzą nam 4 placki. Tym razem również ciasto podzieliłam na 4 części. Powstały jednak 3 pizze, a pozostałe ciasto zamroziłam " na potem".


CIASTO NA PIZZĘ:


- 1 kg przesianej mąki pszennej (typ 550)
- 50 gram soli
- 150 ml ciepłej wody ( sprawdzałam konsystencję)
- 2-3 łyżki oliwy ew. oleju rzepakowego

Rozczyn przygotowuję ok. 1-2 godziny wcześniej:

 - 1 opakowanie drożdży w kostce, ew. w saszetce
- 50 g cukru
- 150 ml ciepłej wody (sprawdzałam konsystencję)


 Rozczyn wlewamy do mąki, dodajemy oliwę lub olej, solimy. Na początku wszystko mieszamy drewnianą łopatką, a następnie przekładamy do kuchennego robota i mieszamy na wolnych obrotach. 😉 Następnie, gdy składniki się połączą, stopniowo dolewamy ciepłą wodę do uzyskania jednolitej konsystencji  wyrabiamy ciasto ręcznie na blacie. Później dzielimy je na kilka części. Ja podzieliłam na cztery. Zrobiliśmy 3 pizze, a ostatnią, czwartą część zamroziłam. Ciasto wyrabiamy rękami, a następnie spłaszczamy na placek i wałkujemy. Brzegi lekko zaginamy do środka. Nasze pizzę nie są idealnie okrągłe, ale to nic. 😉 Tyle, jeśli chodzi o ciasto. Poniżej prezentuję Wam nasze propozycje.



PIZZA Z SZYNKĄ


Składniki:

sos pomidorowy, plastry szynki, ser żółty, ser feta, oliwki, oregano



PIZZA ZE SZPINAKIEM I FETĄ


Składniki:

szpinak podsmażony na łyżce masła z dwoma zmiażdżonymi ząbkami czosnku, sos pomidorowy, ser feta, oliwki, żółty starty ser, oregano



PIZZA "SAM SER"


Składniki:

sos pomidorowy, ser żółty, ser feta, oregano


Pizze wypiekamy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni Celsjusza i pieczemy ok 10 minut z termoobiegiem.

Wszystkie pizze były naprawdę pyszne! Może nie wyglądają perfekcyjnie, jak te z pizzerii, ale miejcie na uwadze, że drugim kucharzem był mój przedszkolak. Często kucharzymy razem. 😉 


A czy Wy lubicie pizzę? Jaka jest Wasza ulubiona? Wolicie domową czy taką z pizzerii?

Komentarze

  1. Domowa, o tak! Z ziarnami lnu w cieście, robimy z mężem bardzo często. :) Twoja wygląda super smakowicie, uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię pizze, szczególnie na cienkim cieście. Twoja wygląd na bardzo smaczną.

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas właśnie domowa pizza króluje, każdy własną komponuje, i tak jest najlepiej i najsmaczniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię domową pizzę, ale zawsze odstawiam ciasto na kilka godzin (powinno się na 24, ale nie zawsze jest czas). jak wyrośnie to je jeszcze raz wyrabiam i dzięki temu jest idealnie cienkie i idealnie sztywne - jak we Włoszech :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też odstawiłam, ale obecnie nie bardzo mam na to czas, a moje głodomorki nie lubią za długo czekać. ☺️

      Usuń
  5. Uwielbiamy pizzę, szczególnie ze szpinakiem i fetą lub z rukolą, pomidorami i szynką parmeńską. Domowa jest najlepsza! Nie próbowałam zamrażać ciasta na pizzę, dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Preferuję domowa, a z pizzerii to tylko ulubionej włoskiej 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. ... nigdy nie robiłam samodzielnie pizzy, ale z chęcią spróbuję ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Domowa pizza jest najlepsza na świecie! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz