Mech Boby Fetta od Lego Star Wars

"Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli", RECENZJA


Jutro minie miesiąc od mojej obrony dyplomowej! Tak się stresowałam i panikowałam, a nie było tak źle - zdałam na 5! Pomimo, iż w domu dwójka małych dzieci, które zawsze czegoś chciały, akurat w tym momencie, kiedy ślęczałam nad notatkami. 😊 Teraz tylko czekam na odbiór dyplomu. Jak wiecie, przed ciążą (tak pierwszą jak i drugą 😊), moje życie zawodowe kręciło się wokół dzieci. Z wykształcenia jestem pedagogiem, miałam okazję pracować w Klubie Malucha i przedszkolu. Przez rok udzielałam się czynnie w życiu szkoły podstawowej oraz świetlicy opiekuńczo-wychowawczej oraz socjoterapeutycznej jako wolontariuszka. Wiedziałam, że chcę pracować z dziećmi, dlatego też rok temu, postanowiłam dodatkowo "podnieść" swoje kompetencje, uzupełnić kwalifikacje. Poszłam za ciosem i zapisałam się na studia podyplomowe o kierunku Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Z brzuszkiem pod nosem, udało mi się chodzić do końca zajęć, a nawet zaliczyć praktyki w szkole podstawowej 😊. Nawet nie wiem, kiedy to minęło, a ja już jestem po! Cieszę się i już nie mogę doczekać się, kiedy po urlopie macierzyńskim wrócę na ścieżkę zawodową..


Przez ten czas, udało mi się zgromadzić wiele materiałów oraz pomocy dydaktycznych, które na pewno będą ogromnym wsparciem w mojej pracy. Na moich półkach gości wiele publikacji (książek, czasopism, płyt z muzyką), z których mam zamiar czerpać inspiracje. 

Jeszcze na studiach, szukając pomysłów na zajęcia praktyczne z dziećmi, w Czytelni Pedagogicznej trafiłam na imponującą księgę, według mnie - prawdziwa perła nauczyciela! Byłam nią zachwycona. Mam tutaj na myśli pracę zbiorową pt.: "Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli" (Wydawnictwo Jedność). Zapisałam ją na listę książek must have, jednak z czasem o niej zapomniałam. Przypomniałam sobie o niej niedawno, właśnie na studiach podyplomowych. Postanowiłam więc, że koniecznie muszę ją mieć. No i mam! 😊


Podręcznik, to tak naprawdę opasłe, ciężkie tomisko (liczy 592 strony), które raczej ciężko będzie gdzieś ze sobą nosić. No, ale czego nie robi się dla sukcesywnej pracy? 😉

Książka to imponujące kompendium wiedzy na temat rozwoju dziecka (od narodzin do wieku przedszkolnego). Podzielona została na dwa bloki: Żłobek (od 45 dnia życia do 4 miesiąca) oraz Przedszkole, przepełnione ciekawymi pomysłami na bezpieczne zabawy z maluchami, a także scenariusze zajęć. Techniki, ćwiczenia oraz zabawy, zostały pogrupowane według celu, tematu oraz wieku dzieci. Oprócz tego, znajdziemy teoretyczne komentarze (w ramkach), pomysłowe pomoce dydaktyczne do samodzielnego wykonania, a także nowoczesne sposoby ewaluacji.


 Publikacja ma ciekawy wygląd estetyczny. Układ elementów w pozycji, jest czytelny i przemyślany. Istotne informacje zostały zamieszczone w ramkach i kolumnach, ważne zagadnienia pogrubione, dzięki czemu łatwiej "wyłapać" je z tekstu. Podręcznik wzbogacony jest o piękne i kolorowe ilustracje, które obrazują zamieszczone na stronach treści. Symbole graficzne zamieszczone w publikacji, ułatwiają pracę z książką i korzystanie z niej.

Książka idealnie sprawdzi się w pracy zawodowej z dziećmi, ale także w domu. Z tą księgą, nuda nam nie straszna! Kilka pomysłów, wykorzystałam zarówno podczas zabawy z moim blisko 4-letnim przedszkolakiem, jak i półrocznym niemowlakiem. 😀 A najwspanialsze było to, że dzieciakom się podobało. najmłodsza pociecha była bardzo zaintrygowana przedmiotami, które wydawały różny dźwięk (inspiracja zabawy).




  Myślę, że skusimy się o wykorzystanie kilku propozycji na zabawy, którymi się z Wami podzielimy. Powstanie wtedy inspirujący wpis, co Wy na to? W takiej książce, na pewno każdy znajdzie coś odpowiedniego dla swojego malucha. W swoim podręczniku, kolorowymi karteczkami, już zaznaczam ciekawe pomysły 😀

 Serdecznie polecam Wam "Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli". Warto go mieć u siebie!






Książkę do recenzji
przekazał portal



Dziękuję!

Komentarze

  1. Myślę, że to też dobra propozycja dla wszystkich rodziców... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna lektura dla młodych rodziców

    OdpowiedzUsuń
  3. To czekamy na inspiracje do zabawy. Książka jest naprawdę pięknie wydana i niesie z sobą moc pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyda się, jak będziemy mieć dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, od dawna szukałam czegoś takiego. Co prawda obecnie nie pracuje w zawodzie, ale planuję niebawem powrót i ta książka będzie dla mnie bardzo pomocna

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna publikacja.
    Widzę, że nie tylko nauczyciele będą mieli z niej korzyść

    OdpowiedzUsuń
  7. super publikacja :) i gratuluje obronienia pracy na 5 :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Super książka, dla nauczycieli, ale również i rodziców, którzy chcą urozmaicić dzieciom czas :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluje obrony !
    Książka bardzo ciekawa . Wiele przedszkolanek mogło by z niej skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiego podręcznika czasami i rodzicom brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna sprawa pracować z dziećmi, co do książki to powinno być ich więcej na naszym rynku o takiej formie edukacyjnej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka wydaje się by interesującą propozycją dla osób "siedzących" w temacie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. W takich ksiązkach najbardziej podobają mi się obrazki:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna propozycja na pomysły zabawy z dzieckiem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę zakupić. Wiele inspiracji i pomysłów. Ami będzie zachwycona

    OdpowiedzUsuń
  16. O - to coś dla mnie :) również jestem pedagogiem, i pracuję właśnie w Klubie Malucha :) tytuł oczywiście zapisuję. Z takich książek zawsze można wynieść coś przydatnego - choćby jakieś zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne wydanie i z pewnością będzie bardzo pomocne dla nauczycieli

    OdpowiedzUsuń
  18. Moc inspiracji do zabaw z dziećmi, dla dorosłych w każdym wieku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda na bardzo przystępnie napisany. Przy moich maluchach na pewno by się przydał.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawa, kompleksowa propozycja. Myślę, że nawet do pracy z dzieckiem w domu może być bardzo przydatna :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratulacje! Wytrwałości i kolejnych sukcesów...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz