DIY. ZRÓB TO SAMA, Wyd. EGMONT


Czy to wiecie, czy też nie, jestem ogromną miłośniczką rękodzieła. Ja wprost kocham wszelkie projekty DIY, regularnie oglądam tutoriale na yt, odwiedzam blogi i strony z kursami, jak zrobić coś fajnego krok po kroku.

Doceniam pracę osób, które samodzielnie wykonały jakaś dekoracje czy ozdobę, ale i sama się do nich zaliczam. Jeszcze parę lat temu wystawiałam swoje prace na kiermaszach świątecznych.

Dziś już nie mam na to tyle czasu, jednak staram się pielęgnować swoje hobby na tyle, na ile jest to tylko możliwe.  Wciąż gromadzę jakieś "przydasie". Mam ich pełne pudła, które na pewno nie są ostatnimi. Bardziej martwię się tym, że już brakuje mi na nie miejsca! Popieram także recykling. Lubię starym przedmiotom nadawać drugie życie, dlatego zawsze gdzieś mam odłożone rolki po papierze, tekturki, puszki, wytłoczki. Te materiały są również niezastąpione podczas zabaw z dziećmi!


 W dobie internetu, mnóstwo inspiracji możemy znaleźć właśnie tam. Jednak ja czasami lubię sobie od niego odpocząć i sięgnąć po książkę. Oprócz "przydaśków" i materiałów do handmadeu, gromadzę także książki o tej tematyce. Z nich również czerpię inspiracje, ale też pomysły na wykonanie czegoś innego niż to, co pokazuje książka, tyle że już "po swojemu". Uwielbiam takie publikacje! Tymi, które mogę polecić osobom o podobnych zainteresowaniach jak moje, polecam dwa tytuły, których wydawcą jest Egmont. Pierwszy "DIY. Żyj pięknie!", pokazywałam już jakiś czas temu >>KLIK<<. Natomiast dzisiejsza książka Marii Szymańskiej pt. "DIY. Zrób to sama", to już najnowsza publikacja.


Uwielbiam projekty DIY, zarówno te, które można zrobić wspólnie z dzieckiem, jak i te, które chce wykonać sama. A ta książka daje mi taki wybór. Publikacja jest przepięknie wydana! Twarda oprawa ma estetyczną i uroczą okładkę. Co prawda, książka jest ciężka, jednak dla mnie to nie przeszkadza. W końcu cała wypełniona jest wyjątkowymi i oryginalnymi projektami.  Książka jest wewnątrz starannie uporządkowana. Wszystkie propozycje kursów DIY, mają swoje miejsce w zatytułowanych rozdziałach


Znalazły się tutaj, m.in.:

1.Stylówka 
- czyli wszelkiego rodzaju projekty dotyczące zdobień  odzieży i obuwia,
2. Pokój nastonaltki
- dekoracje, organizery, zakładki, itp.
3. Biżuteria
 - a więc bransoletki, naszyjniki, kolczyki, itd.
4. Kosmetyki
- tu m.in. znajdziemy sposoby na domowej roboty maseczki, balsamy czy odżywki,
5. Prezenty 
 

Mój ulubiony rozdział. Nie ma to jak prezenty wykonane własnoręcznie i podarowane ze szczerego serca! W tym rozdziale nauczymy się robić breloczek z przesłaniem, czekoladki z jadalnym brokatem (ekstra!!!), papier marmurkowy czy walentynkową piniatę.



Układ książki bardzo mi się podoba. Całość jest estetyczna, projekty genialne, proste w wykonaniu i to z materiałów, które praktycznie zawsze mamy pod ręką w domu! Czytelnym i jasnym instrukcjom, towarzyszą piękne i wyraziste zdjęcia. Przedstawiają one potrzebne materiały, etapy tworzenia dekoracji, a także efekt końcowy! W książce zachowany jest stały porządek, co również uważam za plus. 
 

W publikacji znalazłam i zaznaczyłam sobie kilka fantastycznych pomysłów na DIY, które mam w planach wykonać. Niektóre pomysły są wręcz zaskakujące. Nie wpadłabym np. na to, aby białą koszulę ozdobić stemplami z ziemniaka. Można? No pewnie, że można!




Z racji tego, że jestem książkoholiczką i zdarza mi się czytać kilka książek na raz, potrzebuję zakładek, żeby zaznaczać miejsca, w których skończyłam czytać. W książce "DIY. ZRÓB TO SAMA", znalazłam jakże prostą i szybką instrukcję wykonania takiej zakładki. Do jej wykonania potrzebowałam tylko patyczków po lodach (ja miałam laryngologiczne) oraz pisaków. 

Zrobiłam sobie takie trzy:


 Książka jest cu-dow-na!!! Polecam ją każdej osobie, która pasjonuje się rękodziełem i projektami DIY. Zarówno młodsi, jak i starsi, znajdą tu coś dla siebie. Ta książka, to również wspaniała propozycja prezentowa dla kogoś, kto czuje "ten" klimat 😊 Ja jak najbardziej do takich osób należę i takcie książki przyjmuję z otwartymi ramionami. Mam nadzieję, że za jakiś czas doczekamy się kolejnej takiej propozycji od Wydawnictwa. Może wyjdzie z tego jakaś ciekawa seria?Jak najbardziej jestem ZA!

 POLECAM SERDECZNIE!!!



Książkę znajdziecie 
TUTAJ




Komentarze

  1. Książkę mamy, bardzo mi się podoba.
    Ja zrobiłam brelok.
    Tobie pięknie wyszły zakładki, to najlepsza rekomendacja tej książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pozycja, uwielbiam takie zabawy wspólnie z dzieckiem ;) Bardzo rozwijają kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jedną książkę tego typu, ale jakos nie mogę się do niej zabrać!

      Usuń
  3. Świetne zakąłdki do książki! Ta ksiażka to wybawienie dla takich osób jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam projekty DIY, sama bardzo często działam w tej kwestii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham wszelkie projekty DIY ! Najczęsciej szukam inspiracji w internecie, ale taka książka też by się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. to jest książka dla mojej córki!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię DIY. Jako nauczycielka wychowania przedszkolnego we wszystkim widzę "przydasie" 😂

    OdpowiedzUsuń
  8. Sporadycznie zabieram się do wykonania czegoś samodzielnie, może dlatego, że brakuje mi talentu do wykonywania artystycznych prac, wolę kupować gotowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam samodzielnie robić prezenty dla bliskich.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie mam cierpliwości na takie rzeczy, ale podobają mi się. :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz