UCIERANY PLACEK Z JABŁKAMI SIOSTRY MARII + Recenzja Książki Kucharskiej


Mój mąż uwielbia ciasta z owocami i dziś zapytał mnie, czy nie miałabym ochoty upiec nam jakiegoś "ciacha na szybko". Pieczenie, to ostatnio jedna z moich wielkich pasji. Mój ślubny o tym wie i chętnie z tego korzysta 😉 Oczywiście, bardzo się cieszę, że smakują mu moje wypieki. Jednak zbyt długie przebywanie w kuchni, tym bardziej w okresie upałów (dla kobiety z brzuszkiem pod nosem), to nie jest lekka sprawa 😏 Dlatego zgodziłam się na "szybkie ciasto", tylko pozostała kwestia, tego co upiec aby się zbytnio nie namęczyć. Bardzo szybko przypomniałam sobie, że...


Wczoraj od Wydawnictwa Martel, otrzymałam książkę kucharską "Ciasta i ciasteczka siostry Marii". Szybko chwyciłam ją do ręki i zaczęłam oglądać. W środku znalazłam mnóstwo przepisów na przeróżne wypieki, ale i dodatki do ciast, np. lukier czy polewę czekoladową. Przyjrzałam się dokładnie przepisom i ze zdziwieniem stwierdziłam, że większość z nich jest niezwykle prosta i szybka w wykonaniu. Wiele receptur na smaczne ciasta nie wymaga ani dużego nakładu pracy, ani masy składników.


W książce znalazłam praktycznie wszystkie ulubione ciasta mojej rodziny, tyle, że w o wiele łatwiejszym stopniu wykonania. Są tu i ulubione ciasta owocowe mojego męża, ciasteczka kocie oczka, które pamiętam z dzieciństwa, no i moje ukochane serniki. Patrząc na zdjęcie sernika wiedeńskiego, już nabrałam na niego smaka 😉 Na pewno go upiekę przy najbliższej okazji!


Mamy tu babki, ciasta biszkoptowe kruche i ciasta z makiem i bożonarodzeniowe pierniki, ale nie zabraknie też wielkanocnych mazurków, czy tłustoczwartkowych faworków. Są też tory (jeden upatrzyłam na urodziny męża, zrobię mu taki). 



Jestem zafascynowana książką tym bardziej, że praktycznie każdemu przepisowi towarzyszy piękne zdjęcie gotowego wypieku. Natomiast składniki oraz etapy przygotowania ciast są starannie opisane.Wszystko to zamknięte jest w twardej oprawie!

Ucieszyłam się jeszcze bardziej, gdy znalazłam przepis na szybkie, proste ciasto, do którego potrzebować będę tylko pięciu składników! No i w ten sposób upiekłam ucierany placek z jabłkami. 

Zapraszam Was na przepis! 




Składniki:

- 250 g mąki 
- 200g cukru pudru + do posypania ciasta
- 3 jajka
- 150 g margaryny
- 4-5 jabłek (ja miałam 3 duże, spokojnie wystarczyły😉 )


Wykonanie:

Jabłka umyłam, obrałam ze skórek, usunęłam gniazda nasienne i pokroiłam w ósemki.

Do misy robota wsypałam 200 g cukru pudru, dodałam pokrojoną margarynę i ucierałam na puszystą masę. W trakcie ucierania, dodawałam na przemian mąkę i jajka.


Gotowe ciasto przełożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (ja miałam prostokątną i takiej użyłam). Wyrównałam wierzch ciasta i ułożyłam ćwiartki jabłek.


Tak przygotowane ciasto włożyłam do rozgrzanego do 180st.C piekarnika i piekłam ok.35-40 minut (do suchego patyczka).


Po upieczeniu ciasto wystudziłam i posypałam cukrem pudrem. Gotowe prezentuje się tak:




Szkoda, ze nie możecie poczuć tego aromatu! Cała kuchnia pachnie pieczonymi jabłkami. No i ten smak. Mmmm... placek rozpływa się w ustach!



Ciasto wyszło bardzo smaczne! Nie napracowałam się przy nim wiele, a efekt bardzo mnie zaskoczył (i nie tylko mnie, mąż wpałaszował większą część placka 😄 ). Synek też wcinał ze smakiem, tym bardziej, że było to ciasto z jabłkami, za którymi przepada.

W planach mam wykonanie jeszcze kilku ciast. Na pewno z książki wypróbuję przepis na Radomiankę, Crostatę, Trójkąciki z konfiturą oraz Ptasie mleczko.  Intryguje mnie również ciasto herbatnikowe, którego nie trzeba piec. Znalazłam też przepis na ciasto Sybirak, który moja babcia zawsze piekła na Święta Bożego Narodzenia. Nawet wygląda tak samo, jak jej!


Jeśli tak, jak ja lubicie piec, albo znacie kogoś, kto kocha ciasta - polecam tę książkę. Każdy będzie zadowolony, ponieważ w jednym tomie znajdziemy najlepsze przepisy na tradycyjne ciasta oraz zupełnie nowe, ale równie apetyczne 😊 Zachęcam także do wypróbowania przepisu na dzisiejszy placek.

Cała seria książek siostry Marii, jest dostępna na stronie Wydawnictwa Martel. Ze swojej strony mogę Wam polecić książkę "Przepisy na pyszne mięsa", których autorką jest również siostra Maria. Książkę dostałam w prezencie od męża i cały czas z niej korzystam! Przepisy są świetne. Wszystko sprawdzone, także z pełnym przekonaniem polecam!  😊




  

Komentarze

  1. Jak ja uwielbiam takie przepisy! Kolekcjonuje właśnie te szybkie i pyszne zarazem :-) ten trafia do mojego specjalnego zeszytu - muszę wypróbować. Dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda bardzo apetycznie - muszę wypróbować ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowe ciasta to zawsze znacznie mniejszy grzech niż kupne badziewie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto wygląda mega smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam jeść ciasta, ale sama ich nie piekę bo mi nie wychodzą :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo znanych mi ciast z kuchni Babci. A z jabłkami... UWIELBIAM!

    OdpowiedzUsuń
  8. Smacznie. Lubie takie roste przepisy

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz