PRZYGODY ROBAKA LOLKA, czyli seria książeczek idealnych już od pierwszych miesięcy życia malucha


Dawno, naprawdę dawno, nie dzieliłam się z Wami refleksjami na temat książeczek dla typowych maluszków. Ostatnio są to raczej książki dla trochę starszych dzieci. Jednak chciałabym Wam powiedzieć, że bynajmniej o tych najmłodszych słuchaczach (no bo przecież jeszcze nie czytelnikach) nie zapomniałam! Oto dziś prezentuję Wam niezwykłą serię książeczek dla maluchów idealnych dla dzieci od pierwszych miesięcy życia. Jest to seria składająca się z czterech kartonowych książeczek, o przygodach sympatycznego Robaczka zwanego Lolkiem :) Jest to propozycja od Wydawnictwa Marruda, którego do tej pory nie znałam, a które mile mnie zaskoczyło! Autorką, wydawcą i ilustratorką w jednym jest pani Anna Litwinek


Zapoznając się z czterema tekturowymi książeczkami przyznam, że zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Książeczki o Robaku Lolku idealnie trafiają do małego odbiorcy (mój Tosiek jest tego przykładem). Spędza z nimi naprawdę sporo czasu (jak przekonacie się na zdjęciach, nie tylko on :) i widzę, że jest naprawdę nimi zainteresowany: ogląda, pokazuje paluszkami na ilustracje, żywo gestykulując przy tym i ze mną rozmawiając :) 

To na pewno fajna propozycja książkowa, która rośnie wraz z dzieckiem. Może również stanowić formę zabawy logopedycznej lub ćwiczeń wymowy np. głoski "r".

 Jak wspomniałam, wszystkie książeczki serii są kartonowe, w kwadratowym, albumowym formacie i mają zaokrąglone rogi, przez co są bezpieczne dla małych dzieci. Są bardzo atrakcyjne wizualnie i kolorystycznie. Zainspirowały mnie one do wykonania pewnych prac plastycznych w technikach, które podpatrzyłam z ilustracji :) Kiedy będą gotowem na pewno je Wam pokażemy :)

Pierwsza część przygód Robaka Lolka, to propozycja skierowana do najmłodszych dzieciaczków (6 miesiąc życia). Jest to książeczka w pełni kontrastowa, a więc jedynymi użytymi barwami jest czerń i biel. Książka "Robak Lolek" nie zawiera żadnego tekstu, jednak już sama grafika przyciąga wzrok i skupia uwagę malucha! Znajdziemy w środku obrazki przedstawiające zwierzęta i słowa (ptaki, kot, dom). Dzięki nim maluch je poznaje, potrafi nazwać i rozróżnić. Rodzic może puścić wodzę fantazji i dzięki książeczce opowiadać przeróżne bajki i historyjki z przygodami Lolka. Codziennie inną...


W drugiej książeczce, pt. "Robak Lolek poznaje zwierzęta" oprócz Robaka, pojawią się inne zwierzęta leśne, tj. niedźwiedź, wiewiórka, lis, jeż, wilk; zwierzęta, które możemy spotkać na łące (bocian, pszczoły, wróbelki, biedronka), zwierzęta spotykane nad stawem (bóbr, żaba, ważka), czy zwierzęta gospodarcze (kura, kogut, kaczki). Książeczka fantastycznie sprawdzi się przy poznaniu zwierząt, naśladowaniu ich głosów czy sposobu, w jaki się poruszają. Idealna zabawa dla dzieci w wieku od 12 miesiąca życia :)

W kolejnej, trzeciej pozycji - "Robak Lolek w podróży", razem z Lolkiem pociechy poznają środki transportu na każdą porę roku. Tak, tak. Autorka pamiętała nawet o tak ważnym pojeździe, jak sanki, czy wrotki! :) I tutaj pojawia się już zróżnicowany tekst pod względem wielkości, kształtu czcionki oraz jej kolorystyki. Bardzo mi się to podoba. Zdania są krótkie i proste, a przede wszystkim zrozumiałe. Treść odpowiada pięknym i wesołym ilustracjom. Trzecią książeczkę możemy poznawać już z 18-stomiesięcznym szkrabem!


Ostatnia, czwarta książka pani Anny Luterek jest idealna dla dwulatka! W tj części, pt. " Robak Lolek i przyjaciele", jak sam tytuł mówi, poznamy kompanów różowego robaczka, a są nimi dzieci, Ala i Olek. Dzięki tej książeczce możemy w prostych słowach opowiedzieć dziecku o tym, czym jest przyjaźń czy zabawa, jak wygląda dzień (poranne wstawanie, śniadanie co można robić z innymi dziećmi, w co się bawić). Ta część składa się z największej ilości kart, jest najgrubsza.

Ci, co znają  już troszkę mój blog i czytają moje recenzje książek dla dzieci wiedzą, że książki w kwadratowym albumowym formacie są dla mnie atrakcyjne i bardzo, ale to bardzo je lubię :) Z Robakiem Lolkiem jest podobnie. 

Jeśli chodzi o ulubioną książkę z serii, zdania są podzielone: Tośka urzekła część o zwierzętach, bo je uwielbia. Mnie natomiast spodobała się część czwarta, Robak Lolek i przyjaciele".

 Seria od Marrudy jest fenomenalna. Myślę, że Robak Lolek może towarzyszyć Waszym pociechom od pierwszych miesięcy do drugiego roku życia - a może i ciut dłużej :)

Dlatego mam dla Was niespodziankę, jaką jest rabat 20% na zakupy w księgarni wydawnictwa. Wystarczy, że wejdziecie na www.marruda.pl i wpiszecie hasło mamatosiaczka. Rabat ten jest ważny do 30.09.2017 roku. Łapcie okazję, naprawdę warto :)


Książki o Lolku znajdziecie w linku poniżej:


Za możliwość poznania Robaka Lolka dziękujemy:

Komentarze

  1. Ale macie kotka kontrastowego. Książki są cudne Blanka też zwierzęta najbardziej lubi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, hi :) Tak :) Łatki wszędzie pełno,ale tym razem chyba jej kamuflaż nie wyszedł :) Książki są bardzo fajne a grafika wyjątkowa :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe propozycje. Moja Córka już na nie " za duża", ale dla innych maluchów z mojej rodziny będą w sam raz! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki kociak cudowny! Prawie jak nasz Filemon!

    http://przystanek-klodzko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne są te książki, podobają się nawet trzylatkom :-) Mamy do rozdania kilka takich zestawów. Zapraszamy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Autorka wiedziała, co podoba się takim maluchom. Zwierzątka i pojazdy to u nas nadal nr 1 choć zaglądamy już do trochę "starszych" książek. Ale młodszemu Tygrysowi ta seria na pewno by się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo sympatyczne, choć ja nie mam już dla kogo takich kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tematyka jak najbardziej Jasiowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. książki prezentują się bardzo sympatycznie, przyjazna kolorystyka i prostota. Z pewnością przyjrzę się im bliżej

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja córka kocha wszelkie robaki i ślimaki, wiec książka byłaby pewnie tą ulubioną.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz