Babcie i Dziadkowie od A do Z

Już niedługo nasze babcie i nasi dziadkowie obchodzić będą swoje święta. To bardzo ważne osoby w życiu dzieci (ale nie tylko), dlatego w tych dniach okażmy im swoje uczucia i wdzięczność!

 O babciach i dziadkach pamięta również Wydawnictwo Debit, które całkiem niedawno wydało dwie wyjątkowe książki: "Babcie od A do Z" oraz "Dziadkowie od A do Z". Ich autorką i ilustratorką jest Raquel Diaz Reguera.

To naprawdę wyjątkowe książki. Ukazują one aż 29 typów babć ("Babcie od A do Z") oraz 30 typów dziadków ("Dziadkowie od A do Z"). Czy zdawaliście sobie sprawę, że jest ich aż tyle? Ja nie, ale to jest niesamowite! Oczywiście wiadomo, że nie ma identycznych dziadków czy babć. Każde jest inne: ma inny wygląd, charakter, inne pasje, a nawet stosunek do swoich wnucząt. Autorka doskonale opisuje każdą sylwetkę, a także wiernie odzwierciedla ich obraz w wykonanych postaciach.


W książce "Babcie od A do Z",  znajdziemy takie typy babć, jak: wszechwiedzącą Babcię Alfę i Omegę,  Babcie Kuchareczkę, Pielęgniarkę, a nawet Sknerę czy...Czarownice. Tak, takie niestety też są. Na stronicach znajdziemy również Babcię Przyjaciółkę Ptaków, Babcię Różę czy Babcie Szczodrą. Oprócz typów babć, w książce natkniemy się na tzw. strony specjalne. Na nich zostały ukryte najbardziej strzeżone sekrety babć (zawartość babcinych kieszeni, flakony z ulubionymi zapachami Babć z całego świata, powiedzonka babć). To naprawdę ciekawe informacje i spostrzeżenia. 
Książki szukajcie ttutaj


 Kolejna pozycja, dedykowana jest wszystkim dziadkom - "Dziadkowie od A do Z", to kompendium wiedzy na temat typów dziadków z całego świata :) W tej książce jest ich aż 30!


Znajdziemy tutaj Dziadka Abrakatabra i Dziadka Bajarza, Dziadka Melancholijnego, Dziadka Dasz Radę, Romantyka, Usypiacza, ale nie zabraknie też Niańka, Zgryźliwego, Zmarzlucha czy... Dziadka Piotrusia Pana. W tej książce mamy także strony specjalne. Przeczytamy na nich o: podstawowym zestawie Dziadka, podpatrzymy kapcie Dziadków (każdy typ nosi inne) czy wodach po goleniu, jakich używają.


 A ta ilustracja skradła moje serce <3




 Książki "Dziadkowie od A do Z" szukajcie tutaj.

Obie książki są wielkiego formatu. Dla mnie osobiście przypominają album. Mają piękną twardą oprawę i śliskie strony w środku. Takich książek o seniorach rodziny jeszcze nie widziałam i jestem pozytywnie zaskoczona.  Książki są fantastyczne. Mają przepiękne ilustracje, mnóstwo ciekawych treści, które nie tylko wywołają uśmiech na twarzy, ale i łezkę wzruszenia. Może któryś z typów babć czy dziadków pasuje do Waszych?  Ja odnalazłam kilka typów, przez co poczułam sentyment do wspomnień związanych z moimi dziadkami. Babcie mam dwie, natomiast dziadków już z nami nie ma. Byłam szczególnie związana z moim dziadkiem ze strony mamy i gdy czytałam niektóre opisy, miałam przed oczami jego wesołą twarz i dobrotliwe spojrzenie...

Polecam serdecznie obie pozycje. Są fantastyczne i wyjątkowe. Warto je mieć w swojej biblioteczce.  Myślę, że spodobają się nie tylko młodszym czytelnikom, ale i tym dorosłym. Książki przeznaczone są dla dzieci od 6 roku życia. Polecam!




Za egzemplarze dziękuję:

Komentarze

  1. Bardzo fajne! Zupełnie inaczej przedstawienie dziadkowie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega fajne. Ciekawe jakim typem dziadków są moi rodzice.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe książki :) Pięknie wydane

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście ta ilustracja ma coś w sobie, Jakbym widziała Synka z Dziadkiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tych pozycjach, ale wydają się ciekawe :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne... pierwszy raz widzę ale chcę :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysłowe, ale jeszcze nie dla nas :) Może za dwa lata po nie sięgniemy z Laurą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam dziadka Bajarza - do dziś uwielbiam jak opowiada o swojej młodości!

    OdpowiedzUsuń
  9. Już widziałam gdzieś recenzję tej książeczki, nawet wstępnie przyporządkowałam naszych rodziców do wymienionych tu typów :) Babcia Kuchareczka i Babcia Alfa i Omega, a dziadkowie? Na pewno Gawędziarz i chyba Dziadek Dasz Radę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi sie, za rok mysle kupimy takie naszym dziadkom :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne są te książeczki, a do tego ciekawie przedstawione;-) Może się skuszę i również przeczytamy z moimi dziećmi;-) My lubimy czytać!;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niekoniecznie trzeba czekać na szczególne okazje żeby podarować coś dziadkom. Dla mnie prezenty bez okazji są jeszcze lepsze, bo nikt się ich nie spodziewa. Na przykład dziadkom można zrobić niespodziankę kupując coś na https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-dziadkow . Eleganckie kieliszki do wina, ładne dzbanki do herbaty i inne. Fajnie sprawiać takie niespodzianki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz