"SZABLĄ ODBIERZEMY", Andrzej Żak, Wyd. BIS



 Jutro obchodzimy kolejną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Tym razem jest to wyjątkowa rocznica. Od stu lat nasza Ojczyzna jest wolna! Możemy żyć w niezależnym kraju, mówić w ojczystym języku, czytać polskie książki.


Z tej okazji Wydawnictwo BIS, wydało wyjątkową książkę, autorstwa Andrzeja Żaka, pt. "Szablą odbierzemy". Moim skromnym zdaniem, powinien sięgnąć po nią zarówno młody, jak i starszy czytelnik - KAŻDY!



Bohaterami książki są kuzyni, Paula i Olivier. Chłopiec przyleciał do Polski ze Stanów Zjednoczonych na wakacje. Dziewczynka nie jest z tego powodu zadowolona i wykorzystuje każdą okazję, aby okazać swoją niechęć kuzynowi. Przez pierwsze dni mama Pauli, która jest siostrą mamy Oliviera, pokazuje mu stolicę, opowiada o historii Polski. 

Wkrótce dzieci wyjeżdżają do dziadków, którzy mieszkają w niewielkiej wiosce pod Krakowem. Tam okazuje się, że w okolicy kręcony jest film opowiadający o bitwie, w której ułani Komendanta Józefa Piłsudskiego walczyli o wolność. Szczęśliwym trafem, Paula i Olivier trafiają na plan filmu jako statyści. Czeka ich niezwykła przygoda, ale też ważna nauka historii. Ile z niej wyniosą? Czy uda im się w końcu zaprzyjaźnić?


 "Szablą odbierzemy", to przepiękna opowieść dla dzieci, w którą wplecione zostały prawdziwe fakty historyczne związane z bitwą o wolną Polskę. Sto lat temu wielu młodych ludzi, z odwagą i męstwem chwytało za broń, aby walczyć o niepodległość. Nierzadko wśród walczących były dzieci, które zawyżały swój wiek po to, aby dostać się w ułańskie szeregi. Wiele z nich zginęło w bitwie, np. czternastoletni ułan, Rudy.


"Śpij, kolego, bo na wojnie
tylko w grobie jest spokojnie.
"Śpij, kolego, w ciemnym grobie,
niech się Polska przyśni tobie...
("Szablą odbierzemy", s. 45)

 




Książka bardzo mnie poruszyła i ogromnie się spodobała. Przeczytałam ją w jeden wieczór. Jestem zachwycona pięknem języka, którym została napisana. Nie mogę pominąć też szaty graficznej, którą stworzyli razem Beata Kulesza-Damaziak wraz z Wojciechem Nawrotem. Zarówno okładka, jak i ilustracje wewnątrz publikacji mają swój urok i przykuwają oko. Znajdziemy tu zarówno czarno-białe, jak i kolorowe ilustracje. Te drugie, towarzyszą opisom wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości.

 Jestem bardzo szczęśliwa, że mogłam poznać tę wyjątkową lekturę. To opowieść o niezwykłej wakacyjnej przygodzie, ale przede wszystkim o miłości do Ojczyzny i o tych, którzy nie wahali się ani chwili by za nią walczyć, a nawet oddać życie! Wystawiam książce największą ocenę bo jest jej warta. Mam nadzieję, że takich książek będzie powstawało coraz więcej. Pragnę, aby dzięki takim publikacjom, moje dzieci poznawały historię naszego kraju. My Polacy, możemy być z niej dumni, a wdzięczni tym, którzy za Ojczyznę walczyli. To dzięki tym bohaterom możemy cieszyć się wolnością!

Polecam Wam tę publikację bardzo serdecznie!!!

 Książkę znajdziecie 



Za egzemplarz dziękuję


 

Komentarze

  1. dla naszej 6 latki w sam raz, młodsza nie bardzo pewnie będzie zainteresowana. Ciekawa książka pełna patryjotyzmu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mojego synka jest również za wcześnie na tę lekturę, jednak pokazywałam mu ilustracje i bardzo go zainteresowały! Dobrze jest gromadzić takie książki "na zaś" ;)

      Usuń
    2. To prawda, a czas bardzo szybko mija i wartościowych książek nigdy dość.

      Usuń
  2. Wspaniałe, że powstakatakie publikacje dla dzieci. Podejrzewam, że niejeden dorosły chętnie przeczyta

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna literatura dla dzieci. Ja jestem pod wrażeniem wiadomości o Polsce, które ostatnio przynosił do domu. W tym nawet o rozbiorach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała książka. Bardzo mnie cieszy, że powstają takie książki dla dzieci.Zazwyczaj literatura patriotyczna nie była tak przyjazna najmłodszym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealna propozycja dla dziecka. Z chęcią ja kupie :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie wiedziałam o niej wcześniej! Moj syn teraz przeżywa okres fascynacji Piłsudskim, żołnierzami i wszystkim co związane z odzyskaniem niepodległości, na pewno by mu się spodobała tą książka

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wydana. Książka, która powinna znaleźć się przynajmniej raz w rękach małego czytelnika!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczna lektura dla wszystkich dzieci! A tuż po 100. rocznicy odzyskania niepodległości to lektura obowiązkowa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię tego typu ksiązki a i dzieci się ostatnio nimi bardziej interesują

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz