LEKTURA NA WAKACJE: "Zula i magiczne obrazy", tom 3, Natasza Socha, Wydawnictwo Nasza Księgarnia


Tytuł: "Zula i magiczne obrazy", tom 3
Autor: Natasza Socha
Ilustracje: Agnieszka Antoniewicz
Wydawnictwo: NASZA KSIĘGARNIA
Oprawa: miękka
Strony:192
Wiek: 6-10
DOSTĘPNA: TUTAJ

  Od kiedy poznałam Zulę, małą czarodziejkę, bohaterkę serii książek autorstwa Nataszy Sochy, Wydanych przez Naszą Księgarnię, przepadłam! Zula to wesoła dziewięciolatka, która zamieszkała w Poziomkowie u swoich ciotek, sióstr swojej mamy, Meli i Heli. Rodzice dziewczynki są pediatrami, którzy wyjechali do Afryki leczyć chore dzieci. W tym czasie dziewczynką opiekują się szalone ciotki, które są...czarownicami! Nie martwcie się jednak to dobre czarownice, a w dodatku wspaniałe kucharki. Zula chodzi do szkoły. Przyjaźni się z kolegami z klasy, Maksem i Kajtkiem. Natomiast ze wzajemnością nie przepada za klasową koleżanką, Druzjanną, której chętnie uciera nosa za pomocą czarów. Nieodłącznymi kompanami Zuli są także kameleon Filip, który potrafi znikać oraz sprytny kocur, Pazur.



Na blogu pojawiły się już recenzje kilku tomów o przygodach Zuli, a były to:
  
  • "Zula i porwanie Kropka", tom 1 (klik
  • "Zula w szkole czarownic", tom 2 (klik)
  • "Zula i rozgniewany las", tom 5 (klik)
  Dzisiaj zaprezentuję Wam trzeci tom, pt. "Zula i magiczne obrazy". Do Poziomkowa zawitał listopad. Mała czarodziejka, Zula, śniła o tajemniczym starym niebieskim domu, który wyrósł na Poziomkowej Polanie. Jak się okaże, to nie był sen. Dziewczynka z okna swojego pokoju, przez lunetę dostrzega mocne niebieskie światło migoczące w ogrodzie na Poziomkowej Polanie, które po chwili znika. Zulę bardzo intryguje owo zjawisko. Swoim odkryciem postanawia podzielić się z przyjaciółmi, Maksem i Kajtkiem. Jak się okaże, dom, o którym śniła dziewczynka, pojawił się naprawdę. Mało tego! Zamieszkuje go właściciel magicznych obrazów, karzeł z doczepianą grzywką,  Armadoniusz Saturnin Pierwszy. Jego malunki są dość nietypowe. Nie będzie to zbyt sympatyczna postać. Niestety, w jednym z obrazów zostanie uwięziony przyjaciel Zuli. Czy dziewczynce uda się go uratować? Z jakimi trudnymi zagadkami będzie musiała się zmierzyć i czy same czary wystarczą?
 
  
   Kolejna świetna przygoda czytelnicza napisana przez panią Nataszę Sochę. Takie książki mogę polecać zawsze i wszędzie! Pisząc tę recenzję, jestem w trakcie kolejnego tomu przygód czarodziejki Zuli, jej ciotek oraz przyjaciół. Książki są tak świetnie i ciekawie napisane, że czyta je się w szybkim tempie. Może nawet za szybkim. Jeszcze trochę i uwinę się z ostatnim tomikiem, który mam Szkoda, bo jestem tą serią oczarowana. Mam nadzieję, że autorka  nie poprzestanie na tych 5-ciu tytułach, bo w książkach dla dzieci odnajduje się idealnie! Jestem pełna podziwu dla jej twórczości. Tak samo, jak dla pani Agnieszki Antoniewicz, która wymyśliła te wspaniałe ilustracje, obrazujące przygody bohaterów. Każda książka cechuje się konkretnym kolorem. W trzeciej części jest to niebieski. Taka forma szaty graficznej bardzo mi się podoba.




"Zula i magiczne obrazy" to książka wręcz stworzona na lato! Wciągająca fabuła, lekka zabawna treść, świetny humor, śliczne ilustracje, są tutaj na plus.




 Polecam całą serię przygód małej czarodziejki Zuli. Warto mieć ją na uwadze wybierając książki na wakacje! 😉







Za egzemplarz
dziękuję


Komentarze

  1. Uwielbiam tę autorkę więc myślę, że kiedyś sama się zapoznam z tą serią 😃 pozdrawiam
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. mega ta książeczka się wydaje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa seria książek, może kiedyś mój syn się nimi zainteresuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie wiedziała, że Socha napisała książkę dla dzieci. Czytałam jej pozycję dla ,,dorosłych" i bardzo je lubię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię Sochę i jej prace. Robi dobrą robotę! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej serii, myślę, że może okazać się strzałem w dziesiątkę dla mojej siedmioletniej córki. Lubi takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę że mój syn chętnie by poczytał o przygodach Zuli.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super sprawa jest zebrać całą kolekcję takich przygód głównej bohaterki. Widzę, że książeczki te są nie tylko ładnie napisane, ale też ciekawie ozdobione rysunkami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiła mnie cała seria przygód małej czarodziejki Zuli :) chociaż to książki dla dzieci, sama bym z chęcią przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o proszę ma też książki dla dzieci, fajnie :) choć na razie ja dzieci nie mam

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem ciekawa, czy naszemu Synkowi też by się spodobała.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz