Kolorowanki wodne - "Akademia Mądrego Dziecka", Wyd. EGMONT


 Kolorowanki, to świetny sposób na wypełnienie wolnego czasu. Kiedy byłam mała - uwielbiałam malować obrazki. Miałam przeróżne kolorowanki, które wręcz kolekcjonowałam. Teraz, kiedy mam dzieci, w naszym domu również są obecne. Czasami Tosiek maluje obrazki sam, czasami robimy to razem na zasadzie, którą sama stosowałam w dzieciństwie, gdy jedną kolorowankę malowałam z siostrą (jedna osoba maluje obrazki na stronie prawej, druga- na lewej). Oprócz tradycyjnych malowanek, do których używa się kredek, mamy także kolorowanki wodne
Do tego typu kolorowanek wystarczy woda i pędzel. Wystarczy przeciągnąć nim po "nakrapianym" obrazku, aby za chwilę nabrał przeróżnych barw. 

Wydawnictwo Egmont posiada duży wybór takich kolorowanek, chociażby w dobrze nam znanej serii Akademia Mądrego Dziecka, znajdziemy kilka tytułów.  Ja wybrałam dla swojego przedszkolaka takie, które wiem, że na pewno go zainteresują: "Zawody. Wodne kolorowanie" oraz "Pojazdy. Wodne kolorowanie".

 "Pojazdy. Wodne kolorowanie"


Kolorowanka w formacie A4. Na sztywnych ośmiu kartach, znajdziemy różne środki transportu od lądowych, po wodne i powietrzne. Obrazki są jednostronne, nakrapiane (pigmenty) i są to: motocykl, samolot, autobus, traktor (pojazd, który Tosiek wręcz uwielbia 😉), helikopter, samochód, ciężarówka, oraz statek. Każdy obrazek jest podpisany nazwą, której towarzyszy opis w postaci krótkiego rymowanego wierszyka.

 
"Zawody. Wodne kolorowanie"


Wygląd kolorowanki "Zawody", jest taki sam, jak w przypadku "Pojazdów". Tym razem, do pokolorowania dziecko ma sylwetki ludzi, przedstawiające różne profesje. Wszystkie zawody wymienione w kolejności alfabetycznej: astronom, bibliotekarz, cukiernik, fotograf, lekarka, malarz, pszczelarz oraz strażak (ulubiona profesja Antosia😉). Dzięki wesołym wierszykom, dziecko szybko nauczy się kilku ciekawostek o zawodach.


Zabawa z kolorowankami  wodnymi, nie zajmie wiele czasu. Warto więc podsunąć je maluchom. Na ich oczach tworzy się coś wyjątkowego. Kilka czary mary pędzelkiem, a ich oczom ukazują się delikatne kolory. Pamiętam, gdy Tosiek był mniejszy i dostał swoją pierwszą wodną kolorowankę. Pędzelek w rączce trzymał jeszcze dość nieporadnie. Jednak kiedy tylko zamoczył o w wodzie i przesunął bo rysunkach...był po prostu oczarowany! Właśnie od takich kolorowanek zaczęła się u Tosia przygoda z kolorowankami. Nadal je lubi i chętnie zabiera się za takie magiczne malowanki 😉

 To doskonała zabawa, a przy tym nauka i ćwiczenia w jednym. Dziecko ćwiczy motorykę małą, uczy się kolorów, spostrzegawczości, prawidłowego trzymania narzędzia do malowania w dłoni. Ponadto, ćwiczy koordynację oko-ręka, wzbogaca swoją wiedzę o otaczającym świecie, przygotowuje się do nauki czytania i pisania, liczenia.  Fantastyczna propozycja. POLECAM!




Za egzemplarze dziękujemy
Wydawnictwu Egmont




Komentarze

  1. Kolorowanki znamy.
    Rewelacyjna jakość, efektowne dla dzieci.
    Same plusy.
    Po wyschnięciu można pomalować np. pisakami.😁

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, jak pierwszy raz kupiłam je dzieciom, ależ było radości!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój synek jest jeszcze za mały na takie kolorowanki a ja już nie mogę się doczekać kiedy będziemy ich używać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mama kupowała mi takie kolorowanki jak byłam mniejsza i zawsze je uwielbiałam! :D Teraz kupuję swojej siostrze, żebyśmy obie miały frajdę

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo tego że wczoraj skończyłam 24 lata - sama bym sobie tak pokolorowała! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolorowanki to świetna sprawa także dla dorosłych:) W przeszłości razem ze swoimi maluchami kolorowałam obrazki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja córka uwielbiała kolorowanki wodne. Duża frajda dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  8. takie kolorowanki to świetna alternatywa dla maluszków, które nie są chętne do tradycyjnego kolorowania

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, że są jednostronne! Bardzo lubimy kolorowanki wodne, ale kiedy obrazki były z każdej strony kartki, to szybko nasiąkały wodą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Moi synowie uwielbiają takie kolorowanki. Ja również, ponieważ z jednej strony jest pędzel i woda a z drugiej nie ma szans na wymalowanie połowy pokoju przez maluchy tak niechcący i przy okazji :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. idealne książeczki dla kazdego maluszka

    OdpowiedzUsuń
  12. To jest coś co dzieci bardzo lubią i to niezależnie od wieku 😁

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętak jak moje dzieci były małe to kupowałam im takie książeczki, jest to świetna zabawa

    OdpowiedzUsuń
  14. Córcia jeszcze trochę za mala na kolorowanki Nie mogę się doczekać, kiedy pojawia się w naszym domu

    OdpowiedzUsuń
  15. Mamy. Te ksiazeksią są ekstra.

    OdpowiedzUsuń
  16. O rany! W życiu nie słyszałam o tego typu kolorowankach. Genialna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam kilka takich dla mojego dwulatka, nie ma zagrożenia że pomaże ściany farbami czy pisakiem a efekt jest i najważniejsze, że dziecko zadowolone :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne te wodne kolorowanki :) Jak byłam mała też lubiłam tak spędzać czas :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne są te kolorowani. Jak moje dzieci byli mali, też często kupowałam je i z nimi malowałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz