Mech Boby Fetta od Lego Star Wars

PORTRET MAMY MALOWANY NA MOKRO BIBUŁĄ



Dziś Dzień Matki - najważniejszej osoby na świecie! Wszystkim Mamom składam więc najserdeczniejsze życzenia z okazji naszego święta :)

Chciałabym Wam pokazać projekt pracy plastycznej, którą można wykonać wspólnie z dzieckiem. Możemy mu również podsunąć taki pomysł nie tylko z okazji Dnia Matki ale i Dnia Babci. Tym pomysłem jest portret malowany na mokro bibułą. Technikę znam z kursu arteterapi. W przyszłości podzielę się z Wami innymi technikami, z którymi w ramach kursu się zaznajomiłam :)


To bardzo ciekawa technika plastyczna, która spodoba się każdemu! Jest to moja propozycja, którą pokazałam uczniom. zanim coś zaproponuję dzieciakom, najpierw sama muszę się przekonać, jak dana dekoracja czy praca plastyczna będzie się prezentować i czy jest prosta w wykonaniu. Ta była :) Będzie ich (pomysłów) jeszcze kilka :) Gdy pokazałam dzieciakom portret, od razu chciały go wykonać! A gdy prace były już gotowe, zachwyciły uczniów, a sam proces tworzenia był dla nich bardzo atrakcyjny :) 

Co będziemy potrzebować?

Aby wykonać taki portret potrzebujemy:  

- białej kartki z bloku technicznego
- kolorowej bibuły
-  podkładkę np. gazety lub tekturkę
- rękawiczki (bibuła brudzi ręce)
- czarny pisak, marker
- spryskiwacz z wodą
 

Pracujemy na podkładce, aby nie zabrudzić bibułą stolika.


Rwiemy różne kawałki kolorowej bibuły i pokrywamy nią całą kartkę.


Spryskujemy wszystko wodą. Lekko dociskamy bibułę do kartki (Uwaga! Robimy to w rękawiczkach, inaczej pobrudzimy ręce).




Pozostawiamy do wyschnięcia. Następnie zdejmujemy warstwy bibuły (w rękawiczkach). Bibuła zabawiła nam papier :)


Czarnym markerem malujemy podobiznę naszej mamy. 
Możemy także namalować zupełnie coś innego, np. wazon pełen kwiatów :)

Gotowy portret prezentuje się tak:
 

 Co myślicie o takiej technice? Znacie ją?


Możemy również podejść do tematu w inny sposób. Najpierw możemy zmoczyć kartkę, a potem przykładać do niej kawałki bibuły.

Inny sposób to pozostawienie bibuły na kartce i malowanie na niej. Sami wybierzcie sposób, który najbardziej Wam odpowiada :)
ja polecam ją bardzo serdecznie!
:)


Komentarze

  1. fajny artysta to musiał malowac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wspomniałam, to moja propozycja. Zawsze najpierw sama próbuję, czy to, co chcę zaproponować dzieciakom, sprosta ich możliwościom :)

      Usuń
  2. Piękny portret lubimy malowanie bibułom Gosia

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze takiej techniki nie widziałam. Nie marszczy się papier od wody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie.Pryskałam z odleglości no i kartka z bloku technicznego jest sztywniejsza :)

      Usuń
  4. Świetny pomysł na stworzenie małego arcydzieła! I przy okazji - wspólne spędzenie czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Poza tym, fajnie jest poznawać npwe techniki i tworzyć tym sposobem swoje prace :)

      Usuń
  5. Pamiętam że jako dziecko też robiłam tak prace, muszę to swoim pokazać

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny sposób na obudzenie w dziecku małego artysty :)
    To z pewnością frajda dla dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie cudo! Chyba nigdy czegoś takiego nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bibuła ma wszechstronne zastosowanie. I jaki efekt :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz