Wiosenne DIY: Tulipan z papieru krok po kroku



W końcu w powietrzu czuć wiosnę! Hura! Dla mnie wiosna kojarzy się z zielenią i kwiatami. Na prawdziwą zieleń pewnie jeszcze trochę poczekamy, jednak gdzieniegdzie pojawiają się pierwsze kwiaty zwiastujące wiosnę - przebiśniegi, a na krzaczkach można zauważyć rozwijające się listki. Dziś jednak nie będzie o tych białych drobnych kwiatuszkach. Gdybyście mnie zapytali, co kojarzy mi się z wiosną - bez wahania odpowiedziałabym, że tulipany. Uwielbiam je! Dlatego pokażę Wam, jak wykonałam tulipany z papieru. Nie jest to trudna dekoracja, choć na początku złożenie kielicha może sprawiać problemy.

Postaram się wszystko jak najdokładniej wytłumaczyć i kursik opatrzyć w jak najdokładniejsze zdjęcia. Zaczynamy!


Potrzebujemy:

- Kartki kolorowego papieru
- nożyczki
- klej
- patyczek do szaszłyków


Na początku zajmiemy się wykonaniem kielicha. Po zdjęciach zauważycie, że składałam różne kolory. A to dlatego, że gdy tylko spuściłam wzrok z kartki, ona w jakiś niewyjaśniony sposób mi znikała. Później okazało się, że to mój synek mi je podprowadzał, robiąc z nich kulki, które woził w przyczepie swojej ciężarówki... Ech... :)


Z wybranego koloru kartki wycinamy kwadrat. Kwadrat składamy po przekątnych (z dwóch stron) i na pół ( raz pionie, raz w poziomie) jak na zdjęciu 1od lewej. 

Kwadrat składamy na pół (zdj.1 z prawej) i "wpychamy boki do środka z dwóch stron. Otrzymamy taki trójkąt.

Następnie składamy boki do góry, jak w zdjęciach poniżej.

Otrzymamy rombu. Następnie odginamy naszą figurę w sposób jak na zdjęciach poniżej (z obu stron).

Boki rombu składamy do środka. Ostrożnie umieszczamy jeden bok w drugi(do kieszonki). Odwracamy naszą figurę i to samo robimy z drugiej strony.

Musimy teraz nasz kielich nadmuchać. Od dołu powstała nam dziurka. Wkładam w nią delikatnie patyczek, po czym dmucham. Utworzy nam się kielich tulipana. 
 

Wywijam płatki na zewnątrz...

 

Z zielonego papieru wycinam prostokąt i przy pomocy patyczka zwijam łodyżkę tulipana.



Kielich kwiatu umieszczam na łodyżce. Wycinam dwa listki i przyklejam do niej.  Wywijam je na zewnątrz.

Jeśli mamy problem ze zwinięciem łodygi, możemy pójść na skróty i zieloną bibułą owinąć nasz patyk do szaszłyka. Wtedy wystarczy dokleić do niego liście i nałożyć na niego kwiat :)


Tulipan jest gotowy!



Mam nadzieję, że wszystko było zrozumiałe. Jeśli macie problem z jakimś złożeniem - piszcie, a ja postaram się ten krok lepiej wytłumaczyć :)

Robiliście kiedykolwiek papierowe kwiaty?


Komentarze

  1. Zawsze chciałam wiedzieć, jak takie zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to już masz instrukcję! Mam nadzieję, że będzie pomocna :)

      Usuń
  2. świetne te tulipanki, nigdy nie umiałam takich zrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne. Ja nie mam takich zdolności.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz