Mech Boby Fetta od Lego Star Wars

"Hania Humorek i Przyjaciele" od Wyd. Egmont


Seria przygód Hani, rezolutnej dziewczynki oraz jej przyjaciół, jest tematem dzisiejszego wpisu. Znacie Hanię? O książkach, których jest bohaterką słyszałam wiele dobrego, jednak jeszcze nie miałam przyjemności czytać jej perypetii. Jak to się stało? Nie mam pojęcia! Myślę jednak, że wkrótce to nadrobimy, a seria Hania Humorek i Przyjaciele, tylko utwierdziła mnie w tym przekonaniu :)

 

Z serii tej chciałabym pokazać Wam dwa tytuły, które trafiły do nas dzięki Wydawnictwu Egmont. Opowiadania są bardzo ciekawe. Cieszymy się, że biblioteczka Antosia wzbogaciła się o te dwie niewielkie książeczki. Autorką obu tytułów jest Megan McDonald, a piękną szatę graficzną stworzył Erwin Madrid.


 

Tytuł: "Franek Perełka. Do trzech razy sztuka"


Pierwszy tytuł to tym samym 4 część serii. Jej bohaterem jest Franek. Chłopiec postanawia wziąć udział w kilku konkursach. Do tej pory szczęście jakoś mu niespecjalnie dopisywało. A tak bardzo chciałby w końcu wygrać choć ten jeden jedyny raz! Postanawia uczestniczyć aż w trzech konkursach. Każde opowiadanie to jeden konkurs, w którym chłopiec uczestniczy. 

Na początku startuje w konkursie sztuki jo-jo.  Następnie, wraz ze swoją papugą, będzie próbował zdobyć pierwsze miejsce w konkursie pt." Zwierzęta to nasza rodzina". Polega on na tym, aby zwierze pokazało sztuczkę, która udowodni, że jest wyjątkowym członkiem rodziny danego uczestnika. Jak sobie poradzi Kiki, kolorowa papużka? Czy przyniesie chłopcu szczęście?

W ostatnim konkursie, Franek będzie miał za zadanie przyrządzić najsmaczniejszego, nietuzinkowego gofra... Za Franka mocno kciuki trzyma Hania, na której wsparcie jej przyjaciele zawsze mogą liczyć. Czy któraś z konkurencji okaże się dla chłopca szczęśliwa? Przekonacie się po lekturze. 


Tytuł: "Kłopoty ze zwierzakami"


W tej części (tom 5), znajdziemy również trzy historie. W pierwszej, Hania będzie próbowała pomóc Szczękom - swojej muchołówce, która wyglądała na chorą i zwiędniętą. Pomóc próbuje nawet Smrodek (młodszy brat Hani). Czy rodzeństwu uda się znaleźć sposób na to, aby roślinka odżyła?

Drugie opowiadanie podobało mi się najbardziej :)  Hania wraz ze swoją kotką Myszką będą wróżyły swoim przyjaciołom i pomagały ich pupilom. Przy okazji uda im się co nieco zarobić. Bardzo zabawna historia :)

"Żabcia i Wampir" to ostatnia historyjka z książki. Dotyczy ona pewnej ropuchy, którą Hania przyniosła do domu. Niestety, zwierzątko zaczęło sprawiać kłopoty... Dziewczynka postanawia zawieść ropuchę do Psiego Przedszkola, które prowadzi jej koleżanka, Julka Wróbel i tam nauczyć zielonego płaza ogłady i posłuszeństwa. Czy jej się to uda?
 

Jedno jest pewne, w obu książeczkach znajdziemy trochę mądrości, mnóstwo pięknych i kolorowych ilustracji, ale przede wszystkim wiele śmiesznych momentów i wesołych gagów. Bardzo przyjemna i lekka w odbiorze książeczka. Myślę, że dzieciom przypadnie do gustu. Duża czcionka tekstu na pewno ułatwi czytanie dzieciom, które opanowały już tę umiejętność. Hania Humorek wraz z przyjaciółmi poprawią humor niejednemu czytelnikowi :)

Polecam serdecznie! Książeczek szukajcie na stronie Wydawnictwa:

Komentarze

  1. Aż mi się przypomniało moje dzieciństwo, kiedy zaczytywałam się w takich książeczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam książeczki z Hanią Humorek, ale tylko z półek w księgarniach. Jak dotychczas wybierałam książki, gdzie głównym bohaterem był chłopiec. Wkrótce moja córcia będzie starsza, więc z radością poczytam historie w dziewczynką w roli głównej :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzieś tam słyszałam o serii, ale nigdy nie czytałam jej dzieciom, a wydają się naprawdę ciekawe. Szczególnie przemawia do mnie że są zabawne. Chyba wypożyczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hanię bardzo lubimy. Córcia zbiera serię :) KarinaO.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pewna, że córka kazałaby czytać sobie te książeczki bez przerwy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz