Lampa Lawowa - idealne doświadczenie i zabawa w jednym


Witajcie! Dzisiaj przychodzimy  z zabawą/ doświadczeniem, które uwielbia mój synek, a którą polubiły moje przedszkolaki. Mam tutaj na myśli lampę lawową. Na pewno kojarzycie takie owalne, dekoracyjne lampki typu lava. Daje ona efekt takiego kolorowego światła, które się porusza. Taka lampa ma też swoją cenę, jednak jest o wiele tańszy sposób aby podziwiać podobne zjawisko w warunkach domowych.

Aby wykonać taką własną lampę, będziemy potrzebować:

- duży słoik
- wodę w butelce
- barwnik spożywczy w konkretnym kolorze (zielonym, czerwonym, itp.)
- olej
- tabletkę musującą
- telefon z włączoną lampą :)


 Czysty słoik wypełniliśmy do 3/4 pojemności olejem. Do butelki z wodą dodajemy kilka kropli barwnika. Następnie zabarwioną wodę przelewamy do słoika z olejem.


Teraz wrzucamy tabletkę musującą i... obserwujemy zjawisko :-D


Dla uzyskania efektu lampy, włączamy lampkę w telefonie i podświetlamy od spodu słoik. 

Piękne, prawda?
 

Tabletkę musującą możemy wrzucać kolejno. Wtedy będziemy cieszyć się lampą lawową o wiele dłużej.
Dzieciaki były zachwycone Wykorzystaliśmy wszystkie tabletki musujące :)

Znacie ten eksperyment?
 

Komentarze

  1. Jeden z naszych ulubionych eksperymentów :-). Tylko zawsze robimy w "czystej" wodzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetny pomysł :) Coś czuję, że mojemu synkowi też się spodoba taka lampa :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nigdy takiego oświetlenia nie miałam i muszę powiedzieć, że wygląda całkiem fajnie. Muszę powiedzieć, że bardzo lubię jest mieć dobrze oświetlone meble. Fajnie, że dobry zasilacz LED meblowy można kupić w https://sklep.neonica.pl/zasilacze-led-pos-meblowe więc to rozwiązuje problem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz