środa, 3 maja 2017

BLOK CZEKOLADOWY (bez mleka w proszku)


Witajcie!
Dzisiaj będzie kulinarny wpis. Chciałabym się z Wami podzielić przepisem na blok czekoladowy. To będzie hmm... taka trochę uboższa wersja bo nie będzie w nim mleka w proszku. Nie dlatego, że mialam takie widzimisię, ale...zwyczajnie zapomniałam kupić tego mleka!Jednak, że mieliśmy na blok wielkiego smaka, spróbowałam zrobić go bez mleka i wiecie co? Blok się udał i był bardzo smaczny :) 
Zapraszam na przepis:


SKŁADNIKI:

-garść orzechów włoskich lub ulubionych bakalii
- duża podwójna paczka herbatników
-kostka masła lub margaryny
- 3/4 szklanki cukru (ja dałam mniej)
-aromat migdałowy lub rumowy
- 3-4 łyżki kakao
-1łyżka wody przegotowanej

 Orzechy siekam, herbatniki dzielę a pół. Jedną część rozdrabniam blenderem, natomiast resztę łamię na kawałki. Do rondelka (na wolnym ogniu) wkładam kostkę masła, dodaję wode, cukier. Gdy się rozpuści, wsypuję kakao i mieszam na jednolitą masę. Zdejmuję z ognia i przelewam do miski. Wsypuję stopniowo rozdrobnione skladniki (masa nie może być ani za rzadka, ani za gęsta), dodaję trochę pokruszonych herbatników oraz aromat migdalowy lub rumowy i mieszam. Foremkę prostokąwykladam papierem do pieczenia i wykladam masę, lekko dociskając wilgotną dłonią. Gdzieniegdzie wciskam jeszcze herbatniki. Tak przygotowany deser wkładam do lodówki, najlepiej na całą noc. Następnego dnia delwktujemy się pysznym desekiem w towarzystwie ulubionej kawy. :)

Życzę smacznego!
:)

21 komentarzy:

  1. O mój boże, jak to smakowicie wygląda. Ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest smaczne :) mimo, że gapa zapomniała o mleku :)

      Usuń
  2. Zapisuję! I pokażę córce! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałaś mi smak dziecinstwa w PRLu. Mama często robiła blok, bo słodycze były na kartki. Ale chyba z mlekiem😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie ja miałam głowę, że mleka zapomniałam! :)

      Usuń
  4. Wygląda pysznie i wydaje się łatwe w zrobieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest trudne. Najdlużej to trzeba poczekać, aż masa się "zwiąże". Czasami wystarczy kilka godzin, ale lepiej jest zostawić masę w lodówce na całą noc:)

      Usuń
  5. czekolada <3 w każdej postaci, wypróbuję też w takiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak i ja nie potrafię się czekoladzie oprzeć :)

      Usuń
  6. Deser mojego dzieciństwa. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba nigdy nie jadłam bloku czekoladowego. Już któryś raz przewija mi się przepis na to ciasto, muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniwcznie. Jest pyszne i bez pieczenia.

      Usuń
  8. Bardzo fajna przekąska ;) Trochę mnie jedynie przeraża ilość masła, ale to już chyba specyfika tego deseru ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tyle było w przepisie 😉 ale powiem, że blok to dość syty deser i jeden niewielki kawałek nie zaszkodzi 😉

      Usuń
  9. NIGDY nie jadłam. Wiem, na pewno wiele tracę. Obiecuję, że jeszcze w tym roku nadrobię zaległości, muszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😊 ja spróbowałam po raz pierwszy bloku dopiero trzy lata temu 😁 teraz najczęściej przygotowuję go w okresie Świąt Bożego Narodzenia lub większych świąt rodzinnych😊

      Usuń
  10. Mój ukochany blok czekoladowy w całkiem nowej odsłonie!
    koniecznie musze wypróbować ten przepis <3

    OdpowiedzUsuń