KRUCHY PLACEK TRUSKAWKOWY Z PIERNIKOWĄ NUTĄ

HEJ!

A oto przepis na mój autorski placek, wymyślony na poczekaniu, takie małe co nieco do niedzielnej kawy :)

Eksperymentowałam ze składnikami, ale uwierzcie - ciasto wyszło bajecznie smaczne! :)

Po godzinie praktycznie nie było po cieście śladu. Po okruchach pozostawionych na podłodze odkryłam, że placek znalazł swoich smakoszy w postaci mojego synka i męża. Aczkolwiek obaj zaprzeczają, aby ze zniknięciem placka mieli cokolwiek wspólnego. 

Cóż, dowody mówią same za siebie :)

Składniki:

- 4 szkl. mąki tortowej
-  niecała szkl. cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- cukier waniliowy
- 3 jajka
- 2 łyżki kakao
- 1 łyżeczka przyprawy do piernika
1 łyżeczka cynamonu
- kostka margatyny w temp. pokojowej
- truskawki (mogą być mrożone)

Wszystkie składniki suche mieszamy ze sobą, wbijamy jajka i dodajemy miękką margarynę. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.

Formę smarujemy masłem i  obsypujemy bułką tartą. Dodatkowo możemy wyłożyć papierem do pieczenia.

Na dno wylepiamy ciasto, wyrównujemy i nakłuwamy widelcem. 
Owoce obtaczamy w cukrze lub w mące ( nie opadną wtedy na spód ciasta).

Placek pieczemy ok. 1 godz ( do suchego patyczka) w 180'C.

Po wystudzeniu obsypujemy cukrem pudrem.


SMACZNEGO!!!! :)

Komentarze

  1. Zaskakujący pomysł, być może już niedługo uda mi się go sprawdzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne połączenie, ciekawa jestem jak łączą się truskawki z korzennym aromatem przyprawy do piernika. Zapisuję do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być ciekawe połączenie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne! Placek truskawkowy bym zjadła <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowicie i lubię takie połączenia smakowe.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz