MUCHOMOR - PRACA PLASTYCZNA


WITAJCIE KOCHANI!

Dziś wzięło mnie na wspominki i myślałam o swojej poprzedniej pracy, moich praktykach studenckich i wolontariacie. Tak, to był wspaniały czas i miło go wspominam. Zdobyłam spore doświadczenie, poznałam wiele ciekawych i sympatycznych ludzi. Wiele tych znajomości trwa o dziś :-) 

Na swoim blogu chciałabym się z Wami podzielić  tym, czego się nauczyłam. Na pewno zaprezentuję Wam przykładowe prace plastyczne, z zajęć, które prowadziłam z dziećmi. Nie zabraknie również przykładowych zabaw :-)


Oglądając zdjęcia z tamtego okresu natknęłam się na MUCHOMORKI - jedną z moich pierwszych propozycji plastycznych. Zajęcia, które prowadziłam były tematyczne więc i prace plastyczne i dekoracje musiały być z nimi związane. 

Wykonanie jest  proste. Jeśli dziecko ma trudności w operowaniu nożyczkami, możemy mu pomóc wycinając poszczególne elementy, a szkrab je już samodzielnie przyklei na papier :-)

Jeśli pracę chcemy wykonać z młodszymi dziećmi, radzę abyśmy drobne elementy tj. koraliki czy cekiny przykleili sami. Tak dla bezpieczeństwa.


DO WYKONANIA MUCHOMORKÓW BĘDZIEMY POTRZEBOWAĆ:

- kartki z bloku, na której przykleimy muchomorka
- kolorowy papier (czerwony, zielony, biały)
- klej szkolny
- nożyczki
- cekiny, białe koraliki, perełki (to będą kropki muchomorka)
- klej vikol lub klej na gorąco do przyklejenia ozdób

UWAGA!!! To zadanie należy do rodziców/opiekunów)

Z kolorowego papieru wycinamy poszczególne elementy: z czerwonego wycinamy kapelusz, z białego trzon i pierścień ("szaliczek"), natomiast z zielonego wycinamy trawkę, w której nasz muchomorek będzie rósł :-) Teraz pora na przyklejenie grzybka na blok. Najpierw na środku klejem szkolnym przyklejamy nóżkę grzybka i pierścień.Następnie czerwony kapelusz, a na dole trawę. Na koniec klejem vikol lub na gorąco przyklejamy cekiny które będą plamkami naszego muchomorka. I nasza praca plastyczna jest gotowa! :-)

A oto prace moich podopiecznych:






  

A to prawdziwe muchomory, które można spotkać w lesie! Są naprawdę piękne, niestety silnie trujące!



Pamiętajmy by zwracać dzieciom na to uwagę gdy, np. zabierzemy je  na spacer do lasu lub wybierzemy się z nimi na grzybobranie!

Komentarze