KRUCHY PLACEK Z JABŁKAMI I KREMEM BUDYNIOWYM

     Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam kruche ciasta! Oczywiście serniki to mój numer jeden wśród rankingów ulubionych wypieków. Kruche i półkruche są zaraz za nimi.

    Dziś przepis na bardzo smaczne ciasto z jabłkami i budyniem.

  
    Ciasto jest naprawdę pyszne, a co najważniejsze, jest banalnie proste w wykonaniu.

Polecam! :)

Skł.:

 KRUCHE CIASTO:

- 3 szkl. mąki tortowej
- 3/4 szkl cukru kryształu lub brązowego
- 2 całe jajka
- 250g margaryny
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
-2 łyżeczki cukru waniliowego
- kilka kropel ekstraktu z wanilii lub aromatu waniliowego

KREM BUDYNIOWY:

- 1l mleka 2%
- 2 budynie waniliowe lub śmietankowe
- 1 łyżka masła
- 1-2łyżki cukru

INNE SKŁADNIKI:

- 5 średnich jabłek
- ewentualnie cynamon do obsypania jabłek
- papier do pieczenia


WYKONANIE:


 Jabłka obieramy ze skórki, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w grubszą kostkę.

  Do miski wsypujemy mąkę, cukier, proszek, cukier waniliowy, jajka i resztę składników na ciasto. Dodajemy kilka kropel aromatu. Mieszamy. Dzielimy na dwie części. Jedną umieścić w woreczku i włożyć do zamrażarki, drugą zostawiamy.




   Formę do ciasta ( u mnie prodiż) wykładamy papierem do pieczenia (dno i boki). Wykładamy ciasto i nakłuwamy widelcem. Wykładamy kawałki jabłek.



    Teraz przygotowujemy budyń.  wg przepisu na opakowaniu. Dodajemy masło i cukier. Cały czas mieszamy, aby nie porobiły się nam grudki. Jeszcze gorący budyń wylewamy na jabłka. Wyrównujemy.




    Na budyń ścieramy na tarce o dużych oczkach schłodzone ciasto  lub je skubiemy, odrywając kawałki (jak przy pleśniaku/ skubańcu :-) ). Ja wybieram tą drugą wersję. Nakłuwamy wykałaczką w kilku  miejscach.



    Ciasto pieczemy przez ok. 45-50 minut w temp. 200' C. 

    Ja swoje ciasta piekę w prodiżu więc muszę obserwować. 

    Moje ciasto jest gotowe, gdy się przyrumieni. Można je sprawdzić patyczkiem.






     Ciasto trzeba dobrze wystudzić i najlepiej schować do lodówki. Wtedy krem budyniowy będzie bardziej zwarty. W innym razie ciasto będzie się rozpadać.







  Koniecznie dajcie znać, czy wypiek się udał no i jak smakował!

U mnie zniknął w zaskakującym tempie! :-)
 

Komentarze

  1. Ciasto,ciastem, super wygląda,a na budyniu uwielbiamy ale nigdzie w waszej fotorelacji nie widzę plastikowych misek ,talerzyków . Jednym słowem zdrową kuchnie prowadzicie,czy to taki przypadek? Ja nie mam żadnej plastikowej miski,za wiele o tym wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto,ciastem, super wygląda,a na budyniu uwielbiamy ale nigdzie w waszej fotorelacji nie widzę plastikowych misek ,talerzyków . Jednym słowem zdrową kuchnie prowadzicie,czy to taki przypadek? Ja nie mam żadnej plastikowej miski,za wiele o tym wiem ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz